Fogyasztóvédők beperlik a Zeptert

2009.06.25. 18:26
Fogyasztóvédők keresetet indítanak a Zepter International Ungarn Kft. ellen, mivel szerintük a vállalat tisztességtelen feltételekkel köt szerződést például az áruvásárlási kölcsönök esetében.

Úgynevezett közérdekű keresetet indít az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a Zepter International Ungarn Kft. ellen, mert megítélése szerint a vállalat tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmaz. Az egyesület csütörtöki közleménye szerint a közvetlen értékesítést alkalmazó cég minden felelősséget a főként alacsony nyugdíjjal és jövedelemmel rendelkező vevőire hárít, saját maga semmilyen kockázatot nem vállal, amikor valamilyen terméket áruvásárlási kölcsönnel értékesít.

A Zepter a vevőkkel olyan szerződést köt, amelyben egyebek mellett az áll, hogy a fogyasztónak abban az esetben is teljesítenie kell fizetési kötelezettségét, ha az áruvásárláshoz kért kölcsönt végül nem kapja meg. A megállapodás alapján a Zeptert akkor sem terheli felelősség, ha egyébként közreműködött a hitel ügyintézésnél. Az OFE szerint azért is tisztességtelen ez, mert a Zepter annak tudatában köti ki ezeket a szerződési feltételeket, hogy sokan az áruvásárlási kölcsön lehetősége nélkül meg sem kötötték volna a szerződést, áll a dokumentumban.

Az egyesület szerint az is tisztességtelen, hogy a Zepter kötbért kér, ha a vevő az elmaradt kölcsön miatt nem tud időben fizetni. Ráadásul a kötbér aránytalanul magas, különösen összehasonlítva azzal a kötbérrel, amelyet a Zepter saját magára vonatkoztatva szab meg. A Zepternek az első harminc nap alatt napi 0,8 ezrelék kötbért kell fizetnie, ami 100 ezer forintos termék esetén napi 80 forintot jelent. Ezzel szemben a vevőnek a teljes vételár után számított 25 százalékos kötbért kell fizetnie a cégnek, ha a részletfizetés megkezdése után bármikor három egymást követő részletet nem fizet meg, és a Zepter eláll a szerződéstől - olvasható a közleményben.