Tíz ajánlat érkezett a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt.-hez az M9-es gyorsforgalmi út újabb szakaszának építésére, ezek közül hét volt érvényes, jelentette be az állami sztrádaberuházó szerdán. A szabályos pályázatot benyújtó cégek közül a Gránit Hungária Kft. kínálta a legkedvezőbb, 7,4 milliárd forintos árat. A mosonmagyaróvári székhelyű, részben osztrák tulajdonban álló cég az elmúlt években nem volt meghatározó szereplője a hazai útépítési piacnak, ugyanakkor egyike volt annak a 12 vállalkozásnak, amely ellen a Gazdasági Versenyhivatal 2007 végén vasútépítési kartellezés gyanújával vizsgálatot indított.
Az M9-es, ha elkészül, a Szombathely, Nagykanizsa, Kaposvár, Dombóvár, Szekszárd útvonalon jut el a Dunáig, majd a Duna-Tisza közén átvezetve Szegedtől északra, Szatymaz térségében torkollik bele az M5-ösbe. Az útból eddig két szakasz készült el, a kaposvári elkerülő út, valamint a 6-os és az 51-es főutat összekötő útszakasz, benne a szekszárdi Duna-híddal.
Az 51-estől keletre vezető új 12,3 kilométert, amely Érsekhalma északi határánál csatlakozik az 54-es úthoz, 2010 végéig kell elkészíteni (onnan a következő 23 kilométeres szakasz Balotaszállásig, az 53-as főútig vezet majd). A beruházást uniós támogatással, a Közlekedési operatív program részeként valósítják meg; ugyancsak a Közop finanszírozásából kellene 2013-ig megépíteni az M9-es Dombóvár és Szekszárd közötti szakaszát is. Az M9-es nyugati, Kaposvár és Szombathely közötti szakaszának megépítésére egyelőre nincs forrás, a különböző fázisban lévő előkészítésekre a központi költségvetés nyújt fedezetet - mondta Galuska János, a NIF gyorsforgalmi útberuházásokért felelős igazgatója
Szintén szerdán tették közzé a 4-es főút kisújszállási elkerülőjére kiírt tender eredményét. A várost északról elkerülő 11,3 kilométeres, kétszer egysávos utat - amit később, ha a forgalmi adatok indokolják, kétszer kétsávosra lehet fejleszteni - az osztrák érdekeltségű Porr Építő Kft. és a tulajdonában álló Teerag-Asdag konzorciuma építheti 6,3 milliárd forintért. A beruházásra hatan pályáztak, ebből öt ajánlat volt érvényes. A leendő M4-es nyomvonalán megépülő útnak 2010 augusztusára kell elkészülnie.