Az egy éven át tartó, majd 10 millió eurós beruházásból elkészült munkálatok után a nyírbátori gyár Európa egyik legjelentősebb Unilever gyárává lépett elő. Az új gyártósorok beállításával a kapacitás több mint másfélszeresére nőtt. A gyárterület külsőségeiben is megújult: elkészült az új kamion és személygépkocsi parkoló, valamint új porta is épült. A fejlesztések érintették a palackozórészleget is: a gyár területére települt új flakonfúvó üzemben a termelés már három műszakban zajlik. A fejlesztéssel 36 új munkahely jött létre.
„A nyírbátori Unilever gyárból a hazai piac mellett 30 másik európai országba szállítunk háztartás-vegyipari árukat. A gyárban készült termékek volumen pedig az átalakítások után megközelíti majd a 220 millió darabot. A szeptember 4-én lezárt fejlesztésekkel Nyírbátor az Unilever háztartási tisztítószer-üzletágát kiszolgáló gyárak sorában előkelő helyre lépett” – fogalmazott Francesco Azzara, gyárigazgató.
„A fejlesztések középpontjában a produktivitás növelése, a nemzetközi elvárások maximális figyelembe vétele, a minőség és a biztonság álltak, hiszen mindezek együttese adja a sikeres, hatékonyan működő gyár receptjét” – tette hozzá Francesco Azzara. „Ez a nagymérvű befektetés különösen nagy jelentőségű olyan gazdasági környezetben, amikor a legtöbb vállalat megszorításokat hajt végre”.
A 120 éve működő Unilever hazai leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarország Kft. a csehországi, a szlovákiai, a szlovéniai, a horvátországi és a boszniai vállalatokkal együtt a Közép-Európa Régió cégcsoport része, budapesti központtal. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik: a Nyírbátori Háztartásvegyipari és Kozmetikai Gyárral, a Veszprémi Jégkrémgyárral és a Röszkei Élelmiszergyárral. A cég árbevétele 2008-ben elérte a 76 milliárd forintot. Az Unilever Magyarország Kft. 450 munkavállalót foglalkoztat. A gyárakkal együtt az Unilever dolgozóinak száma Magyarországon 970 fő.