Nagyobb engedményekkel csábítanak az utolsó kgfb-kampányban

2009.10.30. 07:36 Módosítva: 2009.10.30. 09:34
Tovább csökkenő díjak, kivételes kedvezmények, akár 70 százalékos árengedmény – a biztosítók mindent beleadnak az idei, utolsónak mondott kötelező biztosítási kampányba. A biztosítótársaságok sok esetben az alapdíjaikon is csökkentettek, de a legszembetűnőbb a szezonális kedvezmények jelentős emelkedése. Több, és jóval nagyobb mértékű árengedményt kaphatnak a most biztosítót váltó autósok, mint bármely korábbi kampány alatt – derül ki a Netrisk.hu elemzéséből.

Eddig nem látott árversennyel indul az idei kampány, melynek köszönhetően a legtöbb autósnak érdemes lesz új szerződést kötnie novemberben. A biztosítók közötti versenyt ráadásul immár második éve nem a kis piaci szereplők, hanem a legnagyobb biztosítótársaságok diktálják. Többségük csökkentette vagy szinten tartja díjait a múlt évhez képest és ezzel együtt az alapdíjra adható kedvezmények számát és mértékét is jelentősen emelték a társaságok - derül ki a Netrisk gyorselemzéséből. A biztosítótársaságok ma hozták nyilvánosságra a jövő évre vonatkozó tarifáikat, az ügyfeleknek egy hónapja van arra, hogy felmondják meglévő szerződésüket és új biztosítót találjanak. A Netrisk.hu online alkusz portálon október 30-tól, azaz mától már összehasonlíthatóak és meg is köthetőek a 2010. évi kötelező biztosítások.

A díjakból az is kiderül, hogy a biztosítók szeretnék megmozgatni, biztosítóváltásra bírni azokat az autósokat is, akik az elmúlt években nem váltottak. Ezért a számos kedvezményen felül több biztosító is alkalmaz olyan kedvezményszorzót, melyre kifejezetten a régóta egy biztosítónál kitartó ügyfelek jogosultak, amennyiben most a biztosítóváltás mellett döntenek.

Szezonális kedvezményekkel csábítanak

Az egyes biztosítótársaságokat külön is szemügyre véve a tavalyi kgfb kampány nagy nyertese, az Allianz 2010-ben is folytatja az offenzívát. A bevált 2009-es tarifastruktúráját és díjszintjét alapvetően megtartotta, azon lényegében csak finomhangolást végzet. Például a tavalyi 30 százalékról 33 százalékra emelte a kampánykedvezményt, melyre a novemberben váltó ügyfelek automatikusan jogosultak lesznek.

A két éve debütált MKB Biztosító is emelte a szezonális kedvezményt, 30-ról 40 százalékra. A 2010-re meghirdetett tarifáiban az alapdíjak nem emelkedtek, néhány autómárka esetében még csökkentek is. Az MKB is bevezeti 2010-re a kármentességi, online és az e-mail cím kedvezményeket.

A KÖBE 8 százalékkal növelte alapdíjait, ami a bónusz fokozatban előre lépő ügyfeleknek 3-4 százalékos áremelést jelent. Ugyanakkor a novemberben átszerződőknek adott szezonális árengedmény 20 százalék, amit tovább növelhetünk: 15 százalék kedvezmény jár a gyereket nevelő szülőknek, 10 százalék a közszolgálati dolgozóknak, további 15 százalék pedig a kármentes ügyfeleknek. Így akár 60 százalékos díjkedvezmény is elérhető. Aki amúgy semmilyen kedvezményre nem lenne jogosult, még mindig választhatja a 'tudatos vezetők' 10 százalékos kedvezményét, abban az esetben, ha vállalja, hogy a szerződés időtartama alatt minden hónapban egyszer belép a KÖBE baleset-megelőzési oldalára.

Nagy a verseny

A K&H átlagosan 14 százalékkal emelte a személygépjárművek alapdíját, a szórás viszont nagy: a drágulás gépjármű kategóriától függően 3-tól 23 százalékig terjed. A kedvezmények köre és mértéke ugyanakkor itt is nőtt. A Netrisk szerint kérdéses, hogy ezzel együtt a biztosító tarifái versenyképesek-e a konkurens ajánlatokhoz mérten.

Az UNIQA az elmúlt két évben nem tartozott a nyertes biztosítók közé, most viszont újra ringbe szállt. Kampánykedvezmény címen akár 25 százalékos árengedményt is nyújt új ügyfeleinek, de a díjat casco együttkötési-, közszolgálati-, díjfizetési kedvezményekkel is tovább lehet mérsékelni. A maximális kedvezmény az Uniqa esetében is elérheti akár a 60 százalékot. Kivételes esetben a 60 százalékon felül további kármentességi kedvezményt kaphatnak a vidéki, 29 évesnél idősebb, bonuszos ügyfelek - a kedvezményekkel csökkentett díj 25 százalékának erejéig, ami az alapdíjra számolva már 70 százalékos árengedményt jelent.

A Genertel a korábbi díjstruktúra és kedvezményrendszer fenntartása mellett 4-7 százalékkal tovább csökkentette alapdíjait, és emelte az igénybe vehető kármentességi kedvezményt. A Signal egy-két kategóriában szintén árat csökkentett, és hasonlóképpen növelte a kedvezmények körét. A Groupama-Garancia is díjat csökkentett, a korábbi kedvezmények viszont lényegében megmaradtak. A tarifapolitika egyértelműen a nagyobb piaci részesedés megszerzését célozza. A Generali jelentősen megemelte kármentességi kedvezményét és extra kármentességi árengedménnyel is csábítja a hozzá szerződő ügyfeleket.

Az Aegon már most igyekezett igazodni ahhoz a kormányrendelethez, mely 2011-től kötelezően előírja a biztosítóknak, hogy a jelenlegi hengerűrtartalom szerinti besorolásról KW alapúra módosítsák a tarifarendszerüket. A társaság ezért már a 2010-es díjszabásában bevezette a KW szerinti differenciálást. Az Aegon a 35-44 éves korosztályt célozza meg. Újdonság a piacon, hogy a társaság már azért is ad árengedményt új ügyfelének, ha az más biztosítónál korábban casco szerződést kötött.

A tavaly, alacsony díjakkal indult Wabard továbbra is a 26-65 éves korosztályt célozza meg díjaival. Ugyanakkor a társaság az általános trenddel szemben valamelyest emelt alaptarifáin, és az elérhető maximális kedvezményt is 25 százalékra mérsékelte az előző évi 30 százalékról. A társaság azonban kiesik az idei szezonból, mert a PSZÁF határozata szerint nem terjesztheti termékeit.

Összességében elmondható, hogy az idén novemberben ismét olcsóbb lesz a kötelező, mint az év bármely más szakában. Jobb feltételekkel lehet új szerződést kötni, mint a korábbi években. Az utolsó kampány nyilvánvalóan stratégiai jelentőségű minden biztosítótársaság számára, hiszen a következő években az év végi hajrá nélkül akár az ügyfelek mobilitása is alább hagyhat. Így idővel a biztosítási díjak is lassan felfelé kúszhatnak majd az elmúlt évek látványos árzuhanásait követően.