Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megbukott a Coke Zero a hazai McDonald’s-okban

2009.11.13. 11:39 Módosítva: 2009-11-13 11:39:08
Kivonja a Coca-Cola Zero nevű terméket a hazai McDonald's éttermek kínálatából a Coca-Cola Magyarország. De nem azért, mert nem elég népszerű, állítja a két cég. Szerintük egyszerűen csak portfoliót optimalizál a gyorsétterem, a fogyasztási adatokról pedig nem beszélnek.

“Ez a McDonald's Magyarország és a Coca-Cola Magyarország közös döntése volt. A portfólióoptimalizálás és a működési hatékonyság növelése érdekében hoztuk meg ezt a döntést.” – válaszolta az Indexnek Szabó Ibolya, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője. A Coke Zero továbbra is kapható lesz boltokban és vendéglőkben, tette hozzá.

Második a Coke Zero

A hírt a McDonald’s is megerősítette lapunk megkeresésére, de egyik cég sem adott egyértelmű választ arra, hogy a termék forgalmazásnak megszüntetésében mennyire játszott szerepet az, hogy esetleg nem olyan népszerű itthon a Coca-Cola Zero, mint más országokban. “Értékesítési adatokat sajnos nem adhatunk ki.” – mondta mindkét cég kommunikációs vezetője, de Szabó Ibolya annyit azért elárult, hogy a szénsavas üdítők piacán a light-kategóriában az elsősorban nőkre pozicionált Coca-Cola Light piacvezető, a férfiakra pozicionált Coke Zero pedig a második.

A marketingesek számára közismert tény: Magyarországon nehezebb a férfiaknak szánt, egészséges életmódot szimbolizáló termékeket értékesíteni, mert a magyar férfiak jelentős része nőiesnek tartja az egészséges életmódot, és férfiasnak az egészségtelent. Feltehető, hogy a Coke Zero is küzd ezzel a problémával, hiszen ha tömegek rendelnék a gyorsétteremben, aligha így kéne portfoliót optimalizálni.

Mégsem olyan népszerű?

Arra a kérdésünkre, hogy miért baj, ha ott van még egy üdítő az étteremben, ami nem fogy annyira, mikor a többivel úgyis nagy bevételre tesznek szert, azt válaszolta Dudás Csilla, a gyorsétterem kommunukációs vezetője, hogy "vendégeink keresik az újdonságokat, ennek természetesen szeretnénk megfelelni és ezen folyamatosan dolgozunk együtt a Coca-Colával. Ehhez szükséges a változtatás, ezért hoztuk meg a Colával közösen a döntést a termék kivezetéséről."

A McDonald’s.hu oldalon egyébként a 'Termékek' menüpont alatt az 'Italok' almenüben már csütörtökön sem volt látható a Coca-Cola Zero. Coca-Cola Light továbbra is van, ugyanúgy, mint a többi Coca-Cola termék. Nemzetközi honlapok szerint Coke Zero kapható az angliai McDonald's-okban, Kanadában, de Németországban például nem, ott szintén csak Coca-Colát, és Coca-Cola Lightot lehet venni. "Mindig a helyi kultúra és a helyi piac igényei határozzák meg meg, hogy az italaink közül mit árulnak az egyes éttermekben." – mondta el a Coca-Cola Hungary kommunikációs vezetője.