Az idén jelképes lesz a karácsony
Nagyjából felére esett vissza a céges partik száma és költségvetése, ugyanilyen mértékben csökkenhetett az ajándékozási kedv. Jellemzővé vált, hogy már csak az ügyfélpiramis csúcsán lévőknek címeznek meghívót vagy ajándékcsomagot. Főként a szolgáltatói szektorban érdekelt vállalkozások próbálnak kitartani, akár egy majdan újra felvirágzó üzleti kapcsolat reményében - írja a Népszabadság.
Az idei karácsony legnagyobb újdonságával kétségtelenül a Tesco Globál Áruházak Zrt. áll elő. Hackl Mónika kommunikációs igazgató a Népszabadságnak elmondta, az ünnepi rendkívüli forgalom idejére dolgozóik családtagjainak, rokonainak alkalmi munkát biztosítanak néhány hétre. A lehetőséggel nyolcszázan élhetnek. A szegényebb régiókban máris tömegesen jelentkeznek, és ezúttal kimondottan elsőbbséget élveznek a tescósok hozzátartozói. Ilyentájt az irodai munkatársak, sőt a vezérigazgató is kétkezi munkát végez néhány napig valamelyik áruházban.
De nemcsak a Tescónál húzzák szorosabbra a nadrágszíjat az idén. Az Állami Autópályakezelő Zrt-nél évek óta szokás, hogy partnereiket üdvözlőkártyán értesítik az adott évben támogatott alapítványról, ami többnyire kötődik az utakhoz, illetve a mentőkhöz, balesetben sérült gyerekekhez. Az autópálya-kezelőnél emellett drasztikus mértékben csökkent a rendezvényekre és céges emblémával ellátott tárgyakra költhető keret.