A fogyasztóvédelmi szervezetekhez érkezett panaszok alapján a kárt rendező MABISZ visszaköveteli az általa kifizetett összeget a biztosított károkozóktól. Ez több fogyasztóvédelmi egyesület szerint is aggályos és elfogadhatatlan, mondta az Indra Biztosítottak és Pénzintézeti Ügyfelek Országos Érdekvédő Egyesületének elnöke.
Pintér György közölte továbbá, hogy a felszámolás alatt álló MÁV biztosítóval szemben több biztosítottnak is gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatos követelése van, amit a felszámoló szervezet fedezethiány miatt nem tud kifizetni.
Az egyesület elnöke szerint azért nem terhelhető a kár a károkozóra, mert ő azzal, hogy biztosítást kötött és nem tanúsított olyan magatartást, ami a biztosító helytállási kötelezettségét kizárná, a maga részéről úgy járt el, ahogy az adott helyzetben általában elvárható. Emellett károkozóként, mint a fizetésképtelen egyesület tagja, magánvagyonával nem felel az egyesület kötelezettségeiért.
Pintér György közölte, hogy a fogyasztóvédelmi egyesületek a helyzet megoldására javaslatot készítettek a Pénzügyminisztérium Pénzügyi Szakkollégiuma részére, amely napirendre is tűzte azt.
A sajtótájékoztatón Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnöke a biztosítási problémák mellett a garanciális javítások, az autópálya-matricák és az utaztatás területén felmerülő fogyasztóvédelmi hiányosságokra is felhívta a figyelmet.
Véleménye szerint az elmúlt időszakban a kormányzat teljesen elhanyagolta ezt a területet, és számos esetben a fogyasztók kiszolgáltatott helyzetben vannak a cégekkel szemben, ezért megfelelő fogyasztóvédelmi jogszabályokra volna szükség. Hozzátette: a Szociális és Munkaügyi Minisztérium egyedül gyenge ahhoz, hogy fogyasztóvédelmi ügyekben eljárjon.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)