45 milliós bírság a vásárlói csoportokért

2010.05.27. 15:30
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében összesen közel 45 millió forint bírságot szabott ki négy vállalkozásra azok megtévesztő reklámjai miatt. A vállalkozások egy tulajdonosi körhöz köthetőek.

Hitelnek látszik, de nem pénzt ad, csak csoportokat szervez és havi törlesztőrészleteket kér egy cég, amely úgy hirdeti magát: "Nálunk nincs válság! BAR-listásoknak és nyugdíjasoknak is!" Az Euro Correct Consulting Kft.-t és a tulajdonosi kör korábbi cégeit a Gazdasági Versenyhivatal már többször megbírságolta a fogyasztók tisztességtelen befolyásolása miatt.

A Euro Correct Consulting Kft. 9 300 000 forint, a Group Saving Kft. 8 900 000 forint, a Group Center Kft. 21.000.000 forint, a New Face Média Kft. pedig 5.000.000 forint bírság megfizetésére köteles. A cégek egy tulajdonosi körhez köthetőek, akik az évek során együttesen mintegy 120 millió forint büntetést kaptak a nyakukba.

A GVH a vállalkozások nyomtatott sajtóban megjelent reklámjai kapcsán megállapította, hogy "a fogyasztó részére kínált összeg mértékére, a futamidőre és a havi törlesztőrészletre utaló reklámok elolvasásakor a fogyasztó az azokban használt kifejezéseknek a mindennapi életben elfogadott általános jelentése alapján, a reklám összhatása eredményeként arra a következtetésre juthatott, hogy a reklámozott szolgáltatás igénybevétele esetén azonnal hozzájuthat az általa igényelt összeghez, amelyet ezt követően havonkénti törlesztéssel fizet vissza".

A reklámok alapján a fogyasztóban fel sem merülhetett, hogy a kívánt dologhoz sorsolás útján vagy előtörlesztés-vállalással, esetleg 5-10-15 év elteltével juthat hozzá, s ahhoz a tagok befizetéseire van szükség.