A fogyasztók megtévesztésére alkamas reklámot közölt, így 5 millió forint büntetést kell fizetnie L’Orealnak. A kozmetikai cég reklámjában ugyanis azt állította, hogy a narancsbőr elleni küzdelemben a Vichy Cellu Metric termékkel kétszer gyorsabb eredményt lehet elérni, mint más cégek termékeivel.
Ez azonban nem a piacon található összes termékre vonatkozott, hanem mindössze azokra, amelyek gyártója a termék hatékonyságára vonatkozó eredményeket közölt. Nem tudták továbbá bizonyítani azt sem, hogy valóban klinikailag igazoltak az ígért eredmények.
Kellően megalapozottnak tűntek ugyanakkor a cég más kozmetikumainak reklámjaiban elhangzó - korábban szintén megkérdőjelezett - állítások. A L’Oreal bizonyítani tudta, hogy a nők 60 százalékának valóban érzékeny a bőre és hogy terméke hatására az ékenység jelei 81 százalékkal csökkennek.
A L'Oreal Magyarország szerint a GVH nem vizsgálta és nem kérdőjelezi meg sem a termékek minőségét, sem azok biztonságosságát. A határozat kizárólag egyes reklámkijelentésekre vonatkozik, amelyekkel a cég a termékeinek vizsgálati eredményekkel igazolt hatékonyságát ismerteti. A jelenlegi 5 milliós büntetés egyébként is eltörpül a cég tavalyi 150 milliós GVH bírsága mellett.
Frissítés: A 150 milliós tavalyi bírságot kiszabó határozatot L'Oreal megtámadta. Június 30-án az első fokú bíróság a GVH határozatát hatályon kívül helyezte és új eljárásra kötelezte a Versenyhivatalt.