A felhívást a brit székhelyű KwikChex nevű társaság tette közzé, mely online „jóhírnév-menedzseléssel” foglalkozik. A társaság vezérigazgatója, Chris Emmins elmondta: több mint 300 brit, amerikai, illetve a világ más részein található szálloda fizette be a 35 fontos előzetes díjat, hogy közösen léphessenek fel a Tripadvisor ellen.
A KwikChex összegyűjti a szállodáktól a Tripadvisoron róluk megjelent, „jogilag megalapozatlan” felhasználói bejegyzéseket, és továbbítja a weboldal működtetőinek azzal a céllal, hogy korrigálják és javítsák az oldal ellenőrző mechanizmusait.
A Tripadvisor elsősorban azzal húzta ki a gyufát, hogy nyíltan arra buzdította a fogyasztókat: ne bízzanak meg egyes szállodákban, miközben a bejegyzést tevők többsége ajánlotta ezeket
Az oldal ráadásul nem tett meg minden tőle elvárható lépést, amikor bebizonyosodott, hogy hamis állítások jelentek meg az oldalon – ehelyett az általános felhasználói feltételek fedezékébe bújt.