Az Aegon gépjármű-biztosítási üzletágának igazgatója, Papp Lászlóné szerint a biztosító átlagdíja 20-21 ezer forint körül mozog, a társaság a célszegmensekben, a balesetmentes, kisgyerekes, vidéki és Pest megyei autósok körében továbbra is képes a legjobb díjat ajánlani. Az Aegon ugyanakkor az idén a komolyabb kockázat okán például a családdal egy háztartásban élő 17-24 év közötti fiatalokkal tarifáló családokat 1,2-szeres szorzóval "bünteti", ám azt az üzletág-igazgató is elismerte, hogy arra senki sem kötelezhető, hogy ilyen családtagról nyilatkozzon a tarifálás során.
A kgfb-piacról 2008-ban 15,7, tavaly 11,3 milliárd forint tűnt el, az egymás alá tarifáló társaságoknak "köszönhetően" - erről már Nyerges Péter, az Uniqa területvezetője beszélt. S bár az Uniqa ebben a versenyben - tavalyi díjaival - 7,4-ről 8,75 százalékra növelte piaci részesedését, a verseny komoly üzletági kockázatokat hordoz.
Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu Zrt. szakmai igazgatója az új piacra lépő Astra Biztosító kapcsán arra emlékeztetett, hogy a PSZÁF három éve a MÁV ÁBE gyors piacra lépése kapcsán figyelmeztetett arra, hogy az akkor 30 ezer forint alá süllyedő átlagdíj milyen veszélyeket hordoz - most nagyjából a felénél tartunk, miközben a szerviz- és alkatrészdíjak drasztikusan emelkedtek.
Igaz ugyan - miként arra Horváth Andrea, az Allianz Hungária nem életbiztosítási vezérigazgató-helyettese hivatkozott -, hogy a személyi sérüléses közúti balesetek száma 2010 első félévében közel 14 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, ám Papp Lászlóné ezzel kapcsolatban arra hívta fel a figyelmet, hogy mindeközben - köszönhetően a hazai joggyakorlat változásának, annak, hogy a bíróságok egyre gyakrabban ítélnek meg jelentős kártérítéseket - a személyi sérüléses károkra kifizetett összeg 20-25 százalékkal növekedett.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.