További Magyar cikkek
A szövetség MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében ismerteti: a főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről, használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló rendelet, valamint a BA és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. között 2006-ban létrejött Üzemeltetési Megállapodás értelmében a BA-nak biztosítania kell a megfelelő utas-kiszállási pontokat azoknak az utassal érkező taxi-szolgáltatóknak is, akik nem tartoznak az általa pályázati úton kiválasztottak körébe, a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére pedig a megfelelő utasfelvételi pontokat.
A BA azonban a szövetség szerint különböző ürügyekkel jogszabályi kötelezettségének 2010. december 1-jétől nem tesz eleget. Egyebek között meggátolja a rendelésre hívott taxi-szolgáltatók részére a behajtást az érkezési szintre - állítja a szövetség.
A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy éppen Magyarország soros uniós elnöksége idején a Budapest Airport Zrt. "kénye-kedve miatt" az ide érkező diplomaták, üzletemberek, és nem utolsósorban a légi közlekedést igénybe vevő utasok közül azok, akik rendelt taxival kívánják sietve elhagyni a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőteret, arra kényszerülnek, hogy "építési területen, sárban, piszokban gyermekekkel, bőröndökkel átgázolva közelítsék meg a korábbi helyükről lényegesen távolabbra, és nehezebben megközelíthető helyre az indulási szintre áthelyezett utas felvételi pontokat".
Az 1-es terminálon az utasokkal érkező taxikat megállási (utas kiszállás) lehetőség híján arra kényszeríti a szolgálatot teljesítő rendőr, hogy addig körözzön a taxi, míg felszabadul egy hely az 1-2 perces megállásra, vagy tegye ki a taxis az utasát a fizetős parkolóban (710 forintért), és onnan gyalogoljanak a csomagokkal az utasok az épületbe - áll a közleményben.
Az Országos Taxis Szövetség ezért Budapest Főpolgármesterénél tiltakozik az áldatlan állapotok miatt, arra kérve Tarlós Istvánt, hogy haladéktalanul intézkedjen a helyzet normalizálása érdekében. Az Országos Taxis Szövetség korábban hiába fordult a kérdésben a Budapest Airport Zrt.-hez, illetve kereste meg a Gazdasági Versenyhivatalt, érdemi intézkedés nem történt - jegyzik meg.
Az Országos Taxis Szövetség állásfoglalása szerint a Budapest Airport Zrt. tevékenysége súlyosan sérti a versenysemlegességet, a vállalkozási jog gyakorlását, valamint a napi több száz, egyéb taxi-társasággal utazni kívánó utas érdekeit is. A szövetség közölte, hogy a Gazdasági Versenyhivatalhoz előterjesztett álláspontja szerint a Budapest Airport Zrt. azzal, hogy a piaci versenyt korlátozóan előnyös helyzetbe helyezte a 2010. év december hó 7. napja óta vele szerződéses kapcsolatban álló Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.-t a többi taxi-szolgáltató kárára, csak a saját bevételeinek növelését tartja szem előtt. A Főtaxi évente 250-300 millió forint jutalék fizetésére kötelezett a szerződés aláírásával, melyből Budapest egy fillért sem lát - húzza alá a szövetség.
Az MTI megkereste a BA-t a kérdésben, a cég későbbre ígért reagálást.