A nemzeti turisztikai marketing társaság hírlevelében azt írta, hogy a rendezvény során a visegrádi országok turisztikai kínálata január 28-30. között Újdelhiben, január 31-én a kalkuttai workshopon, február 1-2-án pedig Mumbaiban mutatkozik be.
A Magyar Turizmus Zrt. 2011. évi marketingtervében kiemelt területként szerepel az úgynevezett feltörekvő piacokon (Arab-öböl térsége, Dél-Amerika és Ázsia – különösen Kína és India) való megjelenés, aktív turisztikai marketingtevékenység révén.
A kiállítással összefüggésben együttműködés alakult ki a Magyar Turizmus Zrt. és a vásáron részt vevő magyar utazási irodák képviselői között. Ennek keretében az utazási irodák vállalták, hogy az MT Zrt.-vel közösen kidolgoznak egy kifejezetten az indiai piac igényeinek megfelelő ajánlatokat bemutató brosúrát, illetve a nemzeti turisztikai marketingszervezettel való egyeztetés után új piaci szegmensekre is készítenek turisztikai ajánlatokat.
Az együttműködés részeként a magyar utazási irodák – egymással egyeztetve – különböző, a hazai turisztikai piacon még újnak számító indiai utazási irodákkal veszik fel a kapcsolatot, amelyek képviselőit még az idei évben vendégül látják Magyarországon egy tanulmányút keretében.
A visegrádi négyek turisztikai együttműködése a The European Quartet – One Melody (Európai négyes - közös dallam) márkanév alatt 2003 óta folyik. Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia turisztikai együttműködésének fő célja, hogy összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével mind szélesebb körben közösen népszerűsítsék a közép-európai régió turisztikai kínálatát, elsősorban a tengerentúli piacokon.
A visegrádiak tavaly kezdték meg közös marketingtevékenységüket Indiában, mivel a tagországok nagy potenciált láttak az indiai piacban. A Magyar Turizmus Zrt. indiai marketingtevékenységének következő lépéseként, a társaság február 18-22. az OTM (Outbound Travel Mart-Mumbai) kiállításon több magyar társkiállítóval közösen népszerűsíti a hazai konferenciaturisztikai kínálatot.