Higiéniát és olcsóságot követelnek a fővárosi fürdők
A Budapesti Gyógyfürdők és Hévizei Zrt. felmondta az előző vezetés által kötött, a fürdők takarítására, karbantartására és üzemeltetésére szóló szerződést. Ezzel 3,5 év alatt 1,68 milliárd forintot takarít meg a cég - tájékoztatta a Turizmus Online-t a főváros önkormányzata.
Budapesti Gyógyfürdők és Hévizei Zrt. (BGYH Zrt.) 2011. március 7-ei napjával, rendkívüli felmondással megszüntette a korábbi vezetés által az Opero Kft-vel kötött, a fürdők takarítási, karbantartási és üzemeltetési szolgáltatásainak ellátására kötött műszaki üzemeltetési szerződést.
A BGYH Zrt. a felmondás indokait több pontban foglalta össze: hivatkozik a többi között az ÁNTSZ által 2011 januárjában a Széchenyi-fürdőben lefolytatott, számos közegészségügyi hiányosságot feltáró vizsgálatra is.
Az Opero Kft-nek az átvétel első ütemének megkezdéséig, 2011. február 15-én 12 óráig lehetőséget biztosít a BGYH Zrt. arra, hogy a szerződést közös megegyezéssel módosítsák. Ennek feltétele a vállalási ár csökkentése, valamint a jövőbeni hibamentes teljesítés vállalása.
Az új városvezetés az elmúlt időszakban több alkalommal kifejtette, hogy a szerződés számos rendelkezését a BGYH-ra nézve súlyosan hátrányosnak tartja. Ezt alátámasztja az a tény is, hogy a BGYH Zrt. élére 2010. október 27-én kinevezett új vezetés számításai szerint a szerződésben foglaltakat a cég saját feladataként a jelenlegi fizetendő, szerződéses árnál mintegy havi 40 millió forinttal olcsóbban tudja elvégezni. Ezen számítás alapján az Opero Kft-vel között szerződésből hátralévő 3,5 éves futamidő figyelembevételével a BGYH Zrt. 1,68 milliárd forint működési költséget takaríthat meg