Jónás, Renátó
4 °C
10 °C
Index - In English In English Eng

Az NFM azonnal megkezdi az M6-os teljes műszaki felülvizsgálatát

2011.02.11. 16:59 Módosítva: 2011.02.11. 17:00

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium bekérte a koncessziós társaságtól a koncessziós szerződés szerint benyújtandó jelentést az M6 alagútjaiban történtekről – írja közleményében a közlekedésért felelős minisztérium. Mint beszámoltunk róla, a főváros irányából lezárták az M6/M60 autópálya alagútláncát, miután az autópályát üzemeltető cég felszíni repedéseket észlelt csütörtök este a C jelű alagút bevezető északi szakaszán. Az alagút falán a meglazult részeket eltávolítják. A minisztérium most azt közölte, hogy a hibák elhárítása folyamatban van, a közlekedésbiztonsági kockázatok kizárása után a forgalom újraindulhat. A hibák kijavítása a koncessziós társaság kötelessége, költségeit a magánpartner viseli.

A szaktárca érintett államtitkárságai haladéktalanul megkezdik az M6/M60 Szekszárd – Bóly – Pécs közötti szakaszának teljes műszaki felülvizsgálatát, kiemelt figyelemmel az alagutak műszaki állapotára és a jelenlegi hibák okaira. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az állam koncessziós szerződésben foglalt jogait maradéktalanul érvényesíteni kívánja, az útlezárás következményeit a rendelkezésre állási díjban érvényesíti.

A Baranya és a Tolna megyei online hírportálok arról írnak, hogy a repedésekről már korábban voltak híresztelések a helyiek körében.

Az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közötti, 81 kilométeres szakaszát tavaly március 31-én adták át. Az út építése és üzemeltetése összesen harminc évre a 2008-as jelenértéken számolva 266 milliárd forintba került.

Az építését halálos munkahelyi balesetek és kivitelezési hibák kísérték, a beruházók több bírságot is kaptak. Az alagutakkal már az építkezés alatt is sok gond volt. 2008. július 24-én körülbelül százméteres szakaszon beomlott az A jelű alagút, majd néhány héttel később, az első helyszíntől hatvan méterre ismét megmozdult a föld. Nemcsak a Szekszárd és Pécs közötti szakasszal volt baj. Az avatás után két hónappal a Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszon, ami az átadás előtti utolsó pillanatban kapta meg a forgalomba helyezési engedélyt, beomlott a leállósáv.