A főváros irányából lezárták az M6/M60 autópálya alagútláncát, miután az autópályát üzemeltető cég felszíni repedéseket észlelt csütörtök este a C jelű alagút bevezető északi szakaszán. A Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. arról tájékoztatott, hogy az alagút falán a meglazult részeket eltávolítják.
A Baranya és a Tolna megyei online hírportálok arról írnak, hogy a repedésekről már korábban voltak híresztelések a helyiek körében. A bama.hu tudósítása szerint a Pécs felé vezető pálya alagútjainak lezárását dél előtt kevéssel feloldották, és a másik pályát zárták le. A sebességkorlátozás továbbra is érvényben van, a forgalom irányonként egy sávon halad.
A forgalomkorlátozás néhány órán belül megszűnhet. Az előzetes vizsgálatok szerint a repedések lokális jellegűek, és kizárólag az alagút bevezető szakaszát érintik, írta a társaság még délelőtt.
Tíz hónapja készült el
Az M6/M60-as autópálya Szekszárd-Bóly-Pécs közötti, 81 kilométeres szakaszát tavaly március 31-én adták át. Az út építése és üzemeltetése összesen harminc évre a 2008-as jelenértéken számolva 266 milliárd forintba került. Az építését halálos munkahelyi balesetek és kivitelezési hibák kísérték, a beruházók több bírságot is kaptak.
Az alagutakkal már az építkezés alatt is sok gond volt. 2008. július 24-én körülbelül százméteres szakaszon beomlott az A jelű alagút, majd néhány héttel később, az első helyszíntől hatvan méterre ismét megmozdult a föld.
A másik szakasszal is van baj
Nemcsak a Szekszárd és Pécs közötti szakasszal volt baj. Az avatás után két hónappal a Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszon, ami az átadás előtti utolsó pillanatban kapta meg a forgalomba helyezési engedélyt, beomlott a leállósáv.
Novemberben egy felüljáró süllyedt meg az M60-as fölött, a Szajkot Bóllyal összekötő úton 20 km/órás sebességkorlátozást kellett bevezetni.
Hogy indul-e vizsgálat az ügyben, illetve, hogy a korábbi problémák miatt jelenleg folyik-e hatósági vizsgálat, arról megkérdeztük a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, egyelőre várunk a válaszra. A fejlesztési minisztérium is későbbre ígért tájékoztatást; úgy tudjuk, a beruházásban az államot műszaki szakértőként képviselő cég munkatársai már a helyszínen vizsgálódnak.