Semmit nem tudni a Photo Hallról
A múlt pénteken adtunk hírt arról, hogy váratlanul, és a cégen belüli előzetes tájékoztatás nélkül bezártak a Főfotó Kft. által üzemeltetett Photo Hall-üzletlánc Főfotó-tulajdonban lévő üzletei (a lánc részben franchise-rendszerben működik). A hálózat egységei arra kaptak utasítást a központból, hogy péntek reggel ne nyissák ki az üzleteket, és kezdjenek összepakolni.
A Photo Hall-dolgozók egy része hétfőn a cég budapesti, Fehérvári úti központja előtt gyűlt össze, miután erre a hónapra fizetést sem kaptak (a cégnyilvántartás szerint a társaságnak nagyjából száz alkalmazottja van).Úgy tudjuk, érdemi tájékoztatást – és persze fizetést – nem kaptak, senki nem tudta megmondani nekik, mi lesz a céggel, az üzletekkel, kinyitnak-e még.
A Photo Hall intranetes hálózatában május 5-én azt közölték partnerükről, az egyik legfontosabb szolgáltatást, a fotóelőhívásokat végző CeWe-ről: "Minden saját eszközüket, beleértve az állványokat, a DigiBoxot, a saját nyomtatóit a papír nélkül, a dekorációkat elszállítja. Minden felvett és legyártott CeWe tételt elszállít, majd házhoz szállítással teljesít". Ezzel egyidejűleg elküldtek az üzleteknek egy formanyomtatványt, miszerint az üzlet határozatlan ideig zárva tart.
A Főfotó közvetve hat magyar magánszemély (Biernaczky Miklós és Farkas András, valamint Pozsonyi Gábor, Járdán Tamás, Egri András és Schieszler Tamás) tulajdonában van, közülük hárman, Biernaczky, Farkas és Pozsonyi a cég ügyvezetői feladatait is ellátták. Biernaczky, akivel a múlt héten még sikerült beszélnünk, azt mondta, május 4-től Németh József a társaság ügyvezetője – neki e-mailt írtunk, amiben azt közölte: valóban május 4-én került a Főfotó élére, és meg is kezdte "az ügyek áttekintését és átvételét"; ennél többet nem közölt.
Ma már csak egyetlen telefonszámon, a boltokban feltüntetett ügyfélszolgálati számon sikerült Photo Hall-dolgozóval beszélnünk. Arra a kérdésünkre, hogy mikor nyit ki az üzlet, azt mondta, ő erre nem tud válaszolni, csak az a dolga, hogy a leadott fotótételekkel vagy a hibás árukkal kapcsolatos vásárlói kérdésekre válaszoljon. A cég központi számán hiába próbáltunk a legkülönbözőbb mellékekre kapcsolni, sehol senki nem vette fel, és az intranetes hálózatban lévő belső számokon sem értünk el senkit.