Az egyetemes energiaszolgáltatók közül az Émász áram- és a Főgáz gázszolgáltatóval elégedettek leginkább a fogyasztók, ezért a két cég kapta meg a 2010. évi tevékenységük alapján a Magyar Energiafogyasztók Szövetségének díját.
Az elégedett fogyasztók aránya azonban 2009-hez képest érdemben nem nőtt, az Energiahivatal szeptemberi felméréséből kiderül a fogyasztók jelentős része továbbra sincs kibékülve az egyetemes szolgáltatók ügyfélszolgálataival, a gáz díjait pedig rendkívül magasnak tartják, és 40 százalékuk részben vagy teljesen aránytalannak tartja a kapott szolgáltatást és az árat.
A maximált hatósági ár miatt a gázpiacon az egyetemes szolgáltatók között nincs árverseny, csak a szolgáltatások és a kínált termékek versenyeznek, mondta Koncz László, a Főgáz vezérigazgatója.
Molnár Péter, az Elmű-Émász-Mász Ügyfélszolgálati Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: nyár közepén befejeződik az uniós előírásoknak megfelelő informatikai rendszer átalakítása július 15. és 23. között zárva lesz az 56 ügyfélszolgálati iroda.