Amennyiben nem vezetnek eredményre a tárgyalások a repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. és a mintegy kétezer taxist tömörítő Országos Taxis Szövetség (OTSZ) között a reptéren kialakult helyzetről, úgy a szövetség a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordul és demonstrációkat szervez a fővárosban, mondta a Napi Gazdaságnak Metál Zoltán, az OTSZ elnöke.
Az érdekvédelmi szervezet azt kifogásolja, hogy szerdától − a reptér szerződött partnerét, a Főtaxit kivéve − gyakorlatilag kiszorították a taxisokat a reptér közvetlen közeléből, az előrendelt taxik utasai csak a reptér bejáratától távol szállhatnak be a gépkocsikba, ami versenyhátrányba hozza a taxisok nagy részét. Eddig közelebb jöhettek az autók, jóllehet volt szerződött partnere a reptérnek korábban is.
Az új helyzet kialakulásában szerepe lehet annak, hogy a rendelt taxik helyét nem jelölték ki a főváros és a BA között napokban aláírt szerződésben, véli az elnök. Egyesek szerint ez érthető, hisz a Főtaxi a fix díj mellett az utasszám alapján fizet a BA Zrt.-nek. a napilap úgy tudja, ötéves szerződéses időszakban legalább másfél milliárd forint lehet.
A BA kommunikációs vezetője, Hardy Mihály a Napi Gazdaságnak elmondta: az utasok az előrendelt taxikba a védett parkolóban szállhatnak be az autóba, ami mintegy százméteres gyaloglással jár, a taxisoknak 12 percig nem kell parkolási díjat fizetniük és kitehetik az indulási terminálépület előtt az utast.
A BA ezzel az intézkedéssel azt a súlyos arculati problémát szeretné megszüntetni, ami a "hiénák" miatt kialakult a reptéren. Hardy szerint szerda óta javult a helyzet, ezt másként látja Metál, aki szerint a budapesti taxihelyzetet a fővárosnak kellene megoldania.