Több Audit vettünk, mint Suzukit

2011.06.02. 08:21

A március-áprilisi stagnálás után újra két számjegyű, 12 százalék feletti növekedést mutatott fel a hazai újautó-piac májusban - derül ki a DataHouse friss adataiból.

Az év első két hónapjában ugyan nagyobb volt a tempó, ám azt jórészt a rendkívül alacsony bázis magyarázta. Most erről csak kismértékben lehet szó, hiszen a múlt havi, 3,8 ezer feletti darabszám meghaladja a tavaly ősz óta megfigyelhető 3,5 ezer körüli átlagot - írja a Napi Gazdaság.

Az első öthavi 18,9 ezres eladott mennyiség 9,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál - a négyhavi plusz még csak 8,8 százalék volt. Az öthavi adatok alapján a piac legnagyobb darabszámban eladott márkájának az Opel számít, majd - hajszálnyi különbséggel - a Skoda és a Ford következik úgy, hogy az első kettővel szemben az utóbbi eladásai csökkentek, így elvesztette 2010-es első helyezését.

A Suzuki mélyrepülése nem állt meg, olyannyira, hogy a múlt hónapban a  16., január-májusban 11. helyen végzett (az Audi után). A bő félezres öthavi darabszám  csupán fele az egy évvel korábbinak. Összehasonlításul: a piac  legolcsóbb városi terepjárójából, a Dacia Dusterből 427 talált gazdára.