Drágítani kell a közlekedést?
A közösségi közlekedés versenyképességének növeléséhez az első lépést az egyéni közlekedés drágítása jelenti - idézi a Napi Gazdaság Lantos Csabának, a MÁV Zrt. igazgatóságának tagjának az IFUA Horváth & Partners fórumán elhangzott véleményét.
Ehhez be kell vezetni a használatarányos, elektronikus útdíjat, és megszüntetni azt, hogy a munkáltatók támogathatják dolgozóik magángépjármű-használatát.
Lantos a kedvezményes, ötszázalékos áfakörbe sorolná a helyközi vasúti és a helyi tömegközlekedést, egyúttal átlagosan 30 százalékos tarifacsökkentést hajtana végre amellett, hogy a kedvezményeket jelentősen szűkítik.
A MÁV igazgatósági tagja szerint a környezetterhelés csökkentése és a közúti infrastruktúra megóvása érdekében a vasúti árufuvarozást versenyképessé kell tenni a közúti fuvarozással szemben.