Idén sem lesznek bőkezűek a cégek

2011.11.18. 07:40

A válság óta tartó erős visszaesés után 2011-ben is csak a szinten tartásban reménykedhetnek a cégajándékos piac résztvevői, derül ki a Promo Direkt piackutató cég felméréséből.

A piackutató már a tizedik évben készített 3 000 nagyvállalattal - a félmilliárdnál nagyobb árbevételű cégek negyedével - telefonos interjút, amelyekből kiderült, hogy míg a válság előtt a nagyobb vállalatok 35 százaléka ajándékozta meg dolgozóit, partnereit, ügyfeleit karácsonykor vagy év közben, addig 2008-ban már csak 23, az idén pedig 25 százaléka.

A közlemény szerint a nagyvállalatok negyede vásárol karácsony előtt nagyobb tételben reklámajándékot, döntően a hagyományos termékeket: 25 százalékuk italt, bort, pálinkát, 20 százalékuk irodaszereket, írószereket, nyomtatványokat, naptárakat és CD-ket. Majd messze leszakadva, 10 százalék alatt jönnek a további cikkek: az édességek, a divatáru, a trikók, a baseball sapkák, a sporteszközök, és továbbra is csak egy-két százalékuk keres egyéni, exkluzív ajándékokat.

A válság abban is érzékelhető, hogy a felmérések során 2008-ig a cégek kétharmada nem tudta még, hogy pontosan mit is fog ajándékozni, tavaly és most is már háromnegyede volt bizonytalan a válasszal. Az idén is a 100 ezer forint alatt költők egyharmados részesedése a legnagyobb, illetve a 100-500 ezer között költők aránya is 30 százalék, egynegyedük pedig nem tudta pontosan megmondani, mennyit is szánnak e célra.