Megszerettük a diszkontokat
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben négy százalékkal emelkedett 2010. december-2011. november során, az előző hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból. Éves forgalmuk így meghaladta az 1 340 milliárd forintot. Az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás.
Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élemiszert, mint egy évvel korábban, hangsúlyozza Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Regionális szempontból átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszer-üzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal. Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránt megnyilvánult nagy érdeklődés. Ugyanis a korábbi évek negatív trendjeivel szemben értéket tekintve 8, mennyiség szempontjából 6 százalékkal emelkedett a forgalom a legkisebb üzlettípusban – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. Értékben szintén átlag felett, 6 százalékkal bővült a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek forgalma, amelynél mennyiség szempontjából plusz egy százalékot regisztráltak, éves összehasonlításban.
A különböző termékekből mind értékben, mind mennyiségben többet adtak el a következőkből: húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, jégkrém, cukorka, valamint szeletes csokoládé. Kiemelkedett a kereslet dinamikája, átlag feletti növekedési arányokkal sör és jégkrém mellett többek között energiaitalnál, valamint jeges teánál.