Mégsem foglalkoztat feketén az Államkincstár
Az Index információi szerint kedden ismét leszerződtette saját korábbi alkalmazottait a Magyar Államkincstár, és egy továbbfoglalkoztatási ajánlattal érvénytelenítette 2011. december 31.-i szerződésbontásukat.
A MÁK egy hónapja bocsátott el 300 informatikai területen dolgozó alkalmazottat, hogy többségüket egy saját alapítású új cégben foglakoztassa tovább. A Kincsinfo Kincstári Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság vette volna át teljes kincstári informatikai rendszer üzemeltetésével, illetve fejlesztésével kapcsolatos feladatokat, a cég azonban nem tudott elindulni tervezett időpontban, mert a cégbíróság elutasította a MÁK cégalapítási beadványát.
Mint arról beszámoltunk, a MÁK hetekig titkolta a gikszert, az alkalmazottaknak nem adott információt a várható fejleményekről, sőt január 2-án sajtóközleményt adott ki arról, hogy megalakult a Kincsinfo Nkft.
A cégbíróság december 21-én elsőfokon, majd január 10-én jogerősen is elutasította a bejegyzési kérelmet, mert a Kincstár jogi képviselője megtagadta a bíróság által kért hiánypótlást. A cégbíróság szerint nem igazolták a törvényi előírásoknak megfelelően, hogy a cég kizárólag közhasznú nonprofit gazdasági társaságként fog működni.
A Kincstár kedden 250 alkalmazottat vett vissza, de már nincs közöttük az a Biber Attila, aki a cég szervezésével, és majdani vezetésével volt megbízva.
Az Index kérdésére a Magyar Államkincstár kommunikációs osztálya azt mondta, hogy a Kincsinfo körüli huzavona nem veszélyeztette az informatikai rendszereinek működőképességét, a Nemzetgazdasági Minisztérium pedig közölte, hogy álláspontjuk szerint az irányításuk alatt álló szervezetben az elmúlt egy hónapban is minden szabályszerűen folyt, és a Kincstár egyetlen munkatársát sem foglakoztatta feketén a szerződésbontás óta.
Úgy tudjuk, hogy a Kincsinfo alapítása összefügg azzal, hogy a kormány uniós források bevonásával próbálja modernizálni a közszféra teljes illetményszámfejtő rendszerét. A 700 ezer köz- és kormányalkalmazott személyi juttatásainak, tb-járulékainak elszámolását végző rendszer informatikai hátterének megteremtéséhez az NFÜ írt ki pályázatot. Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében meghirdetett 1,5 milliárd forintos projektre azonban csak február 13-ig lehet jelentkezni.