A Szberbank vezető lakossági bank akar lenni Magyarországon
A betétgyűjtésre nagy hangsúlyt fektető, vezető lakossági bank kíván lenni a Szberbank Magyarországon, jelentette ki a hazai Volksbank mai sajtótájékoztatóján az új tulajdonos igazgatója. Oroszország legnagyobb pénzintézete növekedési tervekkel lép a régió bankpiacára, ezért nem terveznek jelentős költségcsökkentést, 12 hónap múltán pedig a Volksbank márkanév megváltozik.
A magyarországi privatizáció kezdeti évei óta ritkán volt arra példa a magyar piacon, hogy egy pénzintézet 100 százalékban új tulajdonost kapjon, ez most a Volksbank esetében megtörténik - mondta Balázs László, a Magyarszági Volksbank vezérigazgatója egy pénteki sajtótájékoztatón. Február 15-étől az orosz Szberbank a tulajdonosa a Magyarországi Volksbanknak is. A kilenc országban jelen lévő és 295 fiókkal, 600 ezer ügyféllel rendelkező anyabank, a Volksbank International román leánybankján kívül egy az egyben a Szberbankhoz kerül. A vételár 505 millió euró volt, ami a VBI 80 milliós veszteségei miatt ugyanennyivel kisebb a tavaly őszi megállapodásban szereplő összegnél, ismertette Balázs László, hozzátéve: új fejezet kezdődik életükben, az új, tőkeerős tulajdonos a stratégia eddiginél is dinamikusabb megvalósulását segíti. A Szberbank nemcsak Oroszország, de egész Kelet-Európa legnagyobb pénzintézete. Expanziós politikájában a kelet- és közép-európai régió kulcsfontosságú szerepet tölt be.
A növekedési tervek nem feltétlenül járnak együtt nagyszámú fióknyitással. „Nem cél, hogy túlnőjük az OTP-t” – mondta utalva arra is, hogy az internetes értékesítési csatornákban ma már nagy lehetőség rejlik. Jelenlegi terveikben egyelőre 5 százalékos piaci részesedés elérése szerepel azokon a piacokon is, ahol ezt még nem érték el.
Valentin Mihov, a Szberbank stratégiai és fejlesztési területért felelős igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a Sberbank Európa harmadik legnagyobb piaci kapitalizációjú bankja, mely tavaly 10 milliárd dolláros nyereséget ért el. Nyereségét tekintve 50 százalék, tőkéjét tekintve 29 százalék, a lakossági betéteket tekintve 50 százalék a piaci részesedése Oroszországban. A vállalati és a lakossági hitelezésben egyaránt egyharmados arányt képvisel, a világban összesen 35 ezer ATM-mel rendelkezik. A Volksbank megszerzésével a jövőben már 12 országban lesz jelen. A tranzakcióval ablakot nyitottunk Európára - fogalmazott Mihov, hozzátéve: a közép- és kelet-európai piacok nagyon nagy lehetőséget jelentenek számukra. Céljuk, hogy profitjuk 5 százalékát ebben a régióban szerezzék. Kiemelte a lakossági üzletág jelentőségét, ami felértékelődhet a Szberbank mint tulajdonos érkezésével. Szeretnénk vezető lakossági bank lenni - mondta. Mihov hangsúlyozta ebben a betétgyűjtés fontosságát.
Kérdésre válaszolva a Szberbank vezetője elmondta: a munkavállalók számára pozitív fejlemény a tulajdonosváltás, attól vesznek csak búcsút, aki nem kíván tovább a banknál dolgozni. A Volksbank márkajelét 12 hónapig használhatja a Sberbank, hogy azonban ezt milyen dizájn és márka követi, az a jövő zenéje. További akvizíciókkal kapcsolatos konkrét határozataik egyelőre nincsenek, a következő felvásárlásig el fog telni valamennyi idő.