A hazai jelzáloghitel-kihelyezés ellehetetlenülése és a kedvezőtlen középtávú kilátások miatt az Axa Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe március közepétől ügyfélcentrumait fokozatosan összevonja, erőforrásait átcsoportosítja. Ezzel párhuzamosan a bank irányítását új vezető veszi át. A társaság a jövőben a meglévő hitelállomány gondozására, a kormányzati árfolyam-rögzítési program támogatására és betétgyűjtésre fordítja majd erőforrásait - közölte pénteken az Axa. Azt egyelőre nem tudni, hány munkahely szűnik majd meg, de a társaság közlése szerint az a cél, hogy minél több munkatársuk megőrizze munkáját.
"A pénzügyi szolgáltatók tevékenységét érintő, jelenlegi nehéz környezetben a bank felülvizsgálta üzletágait és szervezetét. A költséghatékonyság fenntartása érdekében a menedzsment úgy döntött, hogy az országos ügyfélcentrum-hálózatot összevonja, és 13 ügyfélcentrum tevékenységét fokozatosan megszünteti. Július 1-jétől az AXA - a direktbanki lehetőségek mellett - Budapesten kettő, Debrecenben, Győrött, Pécsett és Kecskeméten pedig egy-egy kiemelt regionális központtal áll majd ügyfelei rendelkezésére" - áll a bank közleményében. A regionális központok július 1-je után is tovább folytatják a bank meglévő jelzáloghitel-állományának gondozását és a betétgyűjtést is.
Az összevonások kapcsán a jelenlegi ügyfeleknek teendője nincs, ám ha nem levélben, telefonon vagy az interneten akarják tartani a kapcsolatot a bankjukkal, azt a jövőben a regionális központokban tehetik meg. Az ügyfélcentrumok, majd fokozatos összevonásuk után a regionális központok ugyanakkor kibővített ügyintézői létszámmal és meghosszabbított nyitva tartással várják az ügyfeleket annak érdekében, hogy a kormányzati árfolyamrögzítési program által kínált lehetőséget figyelembe véve megtalálják az ügyfél számára legjobb megoldást.
A közlemény hangsúlyozza: az Axa hosszú távon elkötelezett a magyar pénzügyi piac és az ügyfelei iránt. Miközben a csoport csoport Magyarország többi üzletágát (biztosító, egészségpénztár, nyugdíjpénztár) továbbra is Jacques Maire irányítja, a bank vezetését Albert Roggemans veszi át. A belga állampolgárságú vezető mostani pozícióját megelőzően közel negyven évig dolgozott az ING lakossági bankjánál, ahol hitelezési és értékesítési területen tevékenykedett. A szakember az elmúlt három évben az ING Románia vezérigazgatójaként dolgozott.
Bezáró ügyfélcentrumok
2012. március 14-én bezáró ügyfélcentrumok
(utolsó nyitva tartási nap: 2012. március 14.)
Szolnok, Ságvári E. körút 8.
Zalaegerszeg, Iskola köz 6-8.
2012. április 1-jén bezáró ügyfélcentrumok
(utolsó nyitva tartási nap: 2012. március 30.)
Budapest, III. kerület, Bécsi út 136. Stop.Shop
Budapest, IV. kerület, Árpád út 48-50.
Budapest, XIII. kerület, Váci út 18.
Budapest, IX. kerület, Lechner Ödön fasor 1.
Budapest, XIV. kerület, Örs vezér tere 2.
Budapest, XV. kerület, Szentmihályi út 131., Pólus Center
2012. július 1-jén bezáró ügyfélcentrumok
(utolsó nyitva tartási nap: 2012. június 29.)
Budapest, XII. kerület, Alkotás utca 11.
Budapest, VIII. kerület, Harminckettesek tere 6/A.
Dunaújváros, Vasmű út 21.
Szeged, Kelemen László utca 7.
Miskolc, Corvin u. 1-3.