Válságban is sok ételt veszünk
A márciusban a kiskereskedelmi forgalom 0,9 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit. A növekedésben meghatározó szerepet játszott, hogy a forgalom közel feléért felelős élelmiszer- és élelmiszer jellegű üzletek eladásai növekedtek, mialatt az üzemanyagtöltő állomások értékesítésnek visszaesése folytatódott - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.
Az élelmiszerboltokban márciusban 2,7 százalékkal vásároltunk többet. A növekedésben szerepet játszott, hogy az idén a húsvéti vásárlások már március végén elkezdődtek, míg 2011-ben a húsvét csak áprilisban éreztette hatását. Az első negyedévben így 1,9 százalékkal bővült az értékesítés volumene az előző év azonos időszakához képest.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalm kisebb mértékben, 0,6 százalékkal növekedett márciusban, így az első negyedévben összességében stagnált. Az egyes üzlettípusok forgalmának
alakulása vegyes képet mutatott. Folytatódott a bővülés a csomagküldő és internetes-, az illatszer- (az előző évi alacsony bázishoz képest), az iparcikk-, valamint a textil-ruházati és cipőkiskereskedelemben.
Ezzel szemben a könyv-, számítástechnika, egyéb iparcikk üzletek eladásai stagnáltak, a használtcikk, a gyógyszer-, gyógyászati termék-, valamint a bútor- műszakicikkkiskereskedelem
értékesítésének volumene továbbra is elmaradt az előző év azonos időszakitól.
Folytatódott a benzinkutak eladásainak csökkenése a magas üzemanyagárak következtében. Márciusban az értékesítés volumene 4,3 százalékkal, az első negyedévben 2,9 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest.
Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2011-ben 37 százalék volt. A többi régió egyenként 8,6–12,0 százalékkkal részesedett a kiskereskedelmi forgalomból. 2011-ben a növekedés Dél-Alföldön volt a legnagyobb (1,5 százalék), míg a legnagyobb mértékű elmaradás Dél-Dunántúlon (1,1 százalék) volt az azt megelőző évhez képest.