Ünnep volt a szállodáknak augusztus 20-a
Az augusztus 20-i hétvége a legtöbb üdülőben és gyógyszállodában szinte telt házat hozott, és jó eredményeket értek el a fővárosi hotelek is, írja Az Utazó magazin. A hosszú hétvége legnagyobb nyertese a Balaton volt, derül ki a lap összeállításából.
Balatonfüred és környéke szállodái például már hetekkel korábban teljesen megteltek és az utolsó napok foglalásainak köszönhetően a péntek, szombat, vasárnap mellett már hétfőn is kitehették a telt ház táblát, sőt sokan a hétvégéig meghosszabbították a szabadságukat. Ez volt az idei első hosszú hétvége, amikor árengedmény nélkül minden szobát el lehetett adni – mondták a Hotel Silver Resortnál. Igaz, az egyik legnagyobb Balaton-parti szálloda, a három csillagos siófoki Silver Retro Bech vezetője, Páldy Y. György közepes nyári forgalmat tapasztalt.
A Danubius Hotels vidéki szállóiban, köztük a Balatonon, már péntektől telt házat regisztráltak. A többség két éjszakára érkezett, vasárnapig maradt. A beutazóknak köszönhetően a Danubiusnál a július és az augusztus Budapesten is nagy forgalmat hozott. A magyar vendégek aránya a vidéki szállóikban 35 százalék volt úgy, hogy a belföldi forgalom az év első felében 7 százalékkal visszaesett, a külföldi vendégeknek köszönhetően azonban a társaság összességében mégis 5 százalékos forgalomnövekedést ért el.
A független szállodaüzemeltetők közé tartozó Service 4 You kft. is szinte mindenütt teltházról számolt be lapnak, és azt közölte: Hévíz és Budapest kivételével a vendégeik 80 százaléka magyar volt. Klemm Balázs ügyvezető igazgató szerint a válság hatása legfőképpen abban érződik, hogy nyáron, a korábbi egy hét vagy tíz nap helyett a többség három-négy napra érkezik. Sokaknak ennyit enged meg a családi kassza, mások pedig azért választják a rövidebb nyaralást, mert féltik a munkahelyüket.
Fontosnak tartja, hogy az egész piacnak kárt okoznak a kuponozó szállodák, akik a mutatós, gyors értékesítési felfutást látva reális költségelemzés nélkül, a túlélés érdekében minden lapot a kuponos értékesítésre tesznek fel. Szerinte az az egészséges, ha egy szálloda, kapacitásának maximum 25-30 százalékával kuponozik, azt is csak az alacsonyabb töltöttségű időszakokban.
Nemcsak a Balatonnál volt eredményes a nyár: május óta szinte végig telt ház van a tiszafüredi négy csillagos Tisza Balneum Hotelben. Kerek Péter marketingigazgató azt mondta, a hozzájuk tartozó többi szállodánál is telt ház volt a hétvégén. Budapesti szállodáiknál az egész év jó volt, a Best Western Plus Hotel Ambra például 10 százalékos forgalomnövekedés mellett 36 százalékos bevételnövekedést ért el.
Az alsópáhoki Hotel Kolpingban szinte egész nyáron telt ház volt a házban. Baldauf Csaba szerint a válság leginkább azzal érezteti hatását, hogy az átlagár stagnál és a közel 90 százaléknyi magyar vendégek a nyarat és a kiemelt időszakokat kivéve továbbra is kisebb forgalmat hoznak.
Magas telítettség, kissé növekvő szobánkénti átlagár, stagnáló vendéglátási bevétel és rövidebb tartózkodási idő jellemezte az ünnepekre teltházas ráckevei, négycsillagos Kék Duna Wellness Hotelt. A négycsillagos Park Inn Sárvárban is teltházas volt az ünnepi hétvége, de az egész nyári telítettség 90 százalék körül volt. A legtöbb vendégük Csehországból érkezik, a magyarok aránya 30 százalék körül mozog.
A Malév hiánya ugyan nem pótolható, de a szállodák már túltették magukat a kesergésen, alkalmazkodnak az új helyzethez – mondta a lapnak Blandl Judit a főváros legújabb luxusszállodáját, a Buddha-Bar Hotelt is üzemeltető Mellow Mood Group általános igazgatója. A hétvégén szinte mindenütt telt házat regisztráltak, a németek mellett elsősorban francia és spanyol vendégek érkeznek.
A nemzeti légitársaság hiányát a négycsillagos Airport Hotel Budapest nemcsak kompenzálnia tudta: a foglaltság és a bevétel minimális növekedését is sikerült elérni. Koloszár Krisztián igazgató szerint ehhez az is hozzájárult, hogy miközben megkapták a Magyar Labdarúgó Szövetség Játékvezető Bizottságának nyári edzőtáborát, más sportágak edzőtáborainak is otthont adtak. Vendégeik 80 százaléka ugyan külföldi, de a mostani teltházhoz a magyar foglalások is hozzájárultak.
Géher Zoltán a négycsillagos budapesti Hotel Continental Budapest igazgatója is elégedett: már az ünnepek előtt és utána is öt napig teltházas volt a szálloda. Ez 2 százalékos forgalom és 5,8 százalékos forgalomemelkedést jelent. Vendégeik többsége Nagy-Britanniából, Németországból, Olaszországból és az utóbbi időben kifejezetten nagy számmal Belgiumból érkezik. A szakember szerint az augusztus 20-i tűzijáték is azt bizonyítja, mennyire fontosak az egész város eladhatóságát segítő attrakciók, amit most a ház tetején található teraszon rendezett partival is látványosabbá tesznek.
A Ramada Resort Aquaworld Budapestnek telt házat hozott a 20.-i ünnep. Igaz itt is nagy számban képviseltetik magukat a külföldiek – köztük a szlovák és a cseh vendégek. Hankó Ágnes értékesítési és marketing igazgató a nyári foglaltságot is rendkívül jónak minősítette.