Bedőlt az egyik legnagyobb magyar futárszolgálat

2012.08.23. 07:30

Hétfőtől már nem lehetett küldeményt feladni a hazai csomagkézbesítő és futárszolgálati piac egyik legjelentősebb szereplőjénél, az Xpress Parcel System (XPS) Szállítmányozási Kft.-nél − számolt be a hvg.hu, írja a Napi Gazdaság.

A lap szerint a sofőrök második hónapja nem kaptak fizetést, a negyvenfős személyzetből csak két alkalmazottat fizettek ki, a többiek 17 ezer forintot kaptak fejenként. A lízingcég az autókat pénteken elvitte a cég telephelyéről, a cégvezetők pedig már nem érhetők el telefonon.

A főleg belföldi megrendelésekből élő XPS több ügyfelének milliókkal tartozik pusztán azért, mert az utánvéttel kiszállított áruval nem számoltak el az eladó felé. A hvg.hu-nak nyilatkozó két konkurens cég vezetői szerint az XPS nyomott árakkal dolgozott, így sok cégnél tudott postai szolgáltatásokra vonatkozó tendert nyerni, az XPS gyors és komoly vetélytársnak számított a futárpostai, a gyorspostai és az integrált postai szolgáltatási piacon is. Szerintük a piac egy másik szegmensében működő Orient 21 cég bekebelezése utáni gyors növekedés lehetett túl nagy kihívás az XPS-nek.