Megjelent az M3 autópálya 49. számű főútat és Vásárosnaményétösszekötő szakaszára és a csatlakozó építményel kivitelezési munkáira kiírt közbeszerzés hirdetménye, közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. .
A fejlesztéssel kétszer kétsávos és leállósávos aszfalt burkolatú autópálya épül. A 11,9 kilometer hosszú szakaszon hat darab műtárgyat építenek. A szakasz tervezett sebességekorlátja 130 km/h.
Az ajánlattételi határidő 2012. november 29., a beruházás tervezett befejezése pedig 2014. év vége. Az első szakaszon az M3 autópálya Nyíregyháza és 49. számú főút közötti szakaszát már építik. A 33,8 kilométeres, négysávos, síkvidéki autópályát 2013 első félévében átadják a forgalomnak, közölte a NIF Zrt.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként épül, az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.
Nem először írják ki
A szakasz építésére a tendert már kiírták egyszer. A NIF Zrt. szóvivóje, Loppert Dániel korábban elmondta: december végén írták ki az M3-as autópálya 49-es főút és Vásárosnamény közötti szakaszának megépítésére a közbeszerzést. Azonban az ajánlati felhívást később egy helyesbítéssel egészítették ki, ez a kiegészítés a műszaki tartalomra és a teljesítési részhatáridőre vonatkozott.
„A kiegészítést időben, március 1-jén küldtük el a Közbeszerzési Értesítő szerkesztőségéhez, amelyet a magyar fél március 5-én eljuttatott az Európai Unió Kiadóhivatalhoz” – közölte a NIF. Itt azonban elakadt az ügy: az uniós kiadónak március 8-án délután fél háromig kellett volna ezt közzétennie. Ez azonban a NIF szerint az írásbeli sürgetésük ellenére nem történt meg (lapunk úgy tudja, hogy akkor a kiadónál összekevertek két autópályás tendert, egy másik ajánlatmódosításról hitték azt, hogy az a NIF által kért módosítás; ezt azonban a NIF nem kommentálta).
Elátkozott útszakasz
Ennek az M3-as szakasznak ez már a sokadik közbeszerzési kalandja. A történet 2010 nyarán kezdődött, amikor úgy tűnt, hogy mind a Nyíregyháza és a 49-es út közötti, mind a 49-es és Vásárosnamény közötti szakasz építése elindul. Előbbi 33,8 kilométerét a Közgép, a Strabag, a Colas és a Kelet-Út alkotta projekttársaság, a CSKK építi 32 milliárd forintért (az út kétszer kétsávos plusz leállósávos lesz).
A vásárosnaményi szakasz építésére nyolcan pályáztak, 2010 márciusában volt eredményhirdetés. A győztes az osztrák érdekeltségű Porr Építési Kft. és Teerag-Asdag Kft. konzorciuma lett, ám a döntés a Vegyépszer megtámadta a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, amely igazat is adott neki. Júniusban újabb eredményhirdetés volt, ekkor négy érvényes pályázat érkezett, ismét a Porréké volt a legolcsóbb, ezt a Vegyépszer ismét megtámadta, ismét sikerrel. Ezután hosszú ideig állt az ügy, majd tavaly ismét elindult a tendereztetés.
Az útnak egyébként az eredeti tervek szerint jövő őszre teljes, 45,7 kilométeres hosszában el kellene készülnie.