A biztosítónak kétmillió ügyfele van
Farkas Ádám elmondta: az Allianz Bank tervezett üzleti modellje egy, a ma Magyarországon ismert és létező banki-biztosítói modellnél szorosabb, a piacvezető biztosító társaság értékesítési hálózatára épülő együttműködésen alapul. Az Allianz Hungária több szegmensben piacvezető, 2 millió ügyféllel, közel 2 ezer fős üzletkötői-tanácsadói hálózattal és országszerte közel 130 fiókkal rendelkezik.
A banki értékesítés ezekre a csatornákra épül, és az ismert, a klasszikus, banki és biztosítói elemeket egyaránt tartalmazó közös termékek mellett új, innovatív termékekkel is megjelennek majd a piacon. A biztosító irodáinak jelentős részét a tervek szerint bankfiókokká alakítják, a hálózat átvilágítása, a személyi és tárgyi feltételek feltérképezése megkezdődött. Nagy hangsúlyt kap a hálózat fejlesztése, a munkatársak képzése. Több meghívásos tendert is kiírtak a kulcsfontosságú banki informatikai rendszerek telepítésére, a szükséges beruházások költsége várhatóan milliárdos nagyságrendű lesz.
A 2006 őszi induláskor az elektronikus banki szolgáltatások - telebank, internet bank - várhatóan még nem, vagy csak nagyon korlátozottan lesznek elérhetők, de ezek ma már alapvető banki szolgáltatások, így fejlesztésük megindult.
Az Allianz Hungária Biztosító az elmúlt években szoros kapcsolatot épített ki az MKB Bankkal - közös hitelkártyaprogramot is indítottak -, s több mint 6 százalékban tulajdonosa a takarékszövetkezetek csúcsbankjának, a Takarékbanknak. Az Allianz Bank nem kívánja felszámolni a jól működő banki kapcsolatokat - jelentette ki Farkas Ádám, hozzátéve: esetleg a kapcsolatok átalakításra lehet esetenként szükség.
A korábban a CIB Bank társ-vezérigazgatójaként tevékenykedő Allianz-vezető szerint az univerzális bankok közötti erős verseny és a piacon várható koncentrációs folyamat következtében öt-tíz év múlva mindössze legfeljebb öt-hat univerzális bank alkotja majd a hazai lakossági bankpiacot. Az Allianz Bank Zrt. ezek egyike szeretne majd lenni - mondta Farkas Ádám.