A megszokott úti célok, így Németország, Ausztria, Csehország minden bizonnyal tartják magukat idén nyáron, a Magyarországra érkező amerikaiak száma pedig várhatóan tovább emelkedik - mondta Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke, aki szerint az előzetes foglalások alapján korai lenne még bármit mondani a közelgő turistaszezonról. Az azonban biztos, hogy a Kanadából és az USA-ból érkezők között különösen a dunai, több országot érintő hajókörutak a népszerűek.
Valóban jelentős az angol és az amerikai piac, amely folyamatosan növekszik - erősítette meg Kőhidi Rita, a Vista Utazási Irodák beutaztatási értékesítési igazgatója. Ezekből az országokból túlnyomórészt 3-4 napra érkeznek a vendégek. Szinte kizárólagos cél Budapest, a fővárosból legfeljebb a Dunakanyarhoz, Egerbe vagy Etyekre, borkóstolásra ruccannak ki.
A japánoknak nem kell luxus
A Vistánál nagy hangsúlyt helyeznek a céges utaztatásokra, így tapasztalataik szerint az amerikaiak a nyári csúcsszezon lecsengése után sem maradnak el, hiszen Budapest az őszi és téli időszakban több konferenciának ad helyet. Decemberben például egy 500 fős, amerikaiak által szervezett rendezvény is lesz, amely növeli a tengerentúlról érkező forgalmat.
A Japánból érkező látogatók általában 4-5 napot töltenek Magyarországon, főképp háromcsillagos vagy ennél is alacsonyabb besorolású szállodákban. Ők egész nap kirándulnak, várost néznek, ezért nem igénylik a magasabb szolgáltatási színvonalú szállást. Rájuk az jellemző, hogy az egész régiót körbejárják: Budapest Prágával, Béccsel és újabban Lengyelországgal szerepel egy programban.
Az IBUSZ-nál úgy tájékoztatták a Napi Gazdaságot, hogy 2007 első negyedévében a csoportos megrendelések száma visszaesett az azonos időszakival összehasonlítva, ugyanakkor nőtt az egyéni foglalások száma és forgalma.
A kelet-európaiak is jönnek
A tavaly őszi budapesti zavargások miatt sok partnerünk törölte az idei első negyedévi megrendeléseit. Most abban bízunk, hogy korábbi megrendelőink visszatérnek hozzánk - mondta a lapnak Komora Zoltán turisztikai igazgató. A cég tapasztalatai szerint a múlt évhez képest sokkal intenzívebb az érdeklődés a kelet-európai piacról, főleg az új EU-tag Romániából és Bulgáriából jelentkezett be sok turista. Egyre több olyan megkeresés érkezik az IBUSZ-hoz, amely budapesti vagy vidéki rendezvényen való részvételt céloz.
Érdekes ugyanakkor, hogy a tavalyi évvel összehasonlítva egyelőre kevesebb például a konferenciaturisták száma és az ilyen csoportok költségkerete is csökken - tette hozzá Komora Zoltán.