Növekvő forgalom
Az év eleji visszaesést követően az ásványvízpiac csak április elején tért magához. A húsvéti ünnepek alatt már némileg emelkedett a forgalom, de valójában csak a korai - a májusi, majd a júniusi - kánikulai hőségben növekedett erőteljesen - értékelte a helyzetet Bikfalviné, aki úgy vélte: az erre az évre várt 8-10 százalékos forgalomnövekedés veszélybe került.
Rekordot dönthetnek
Akárhogyan is, a hazai palackozók közül több valószínűleg rekordot döntött az elmúlt két hónapban. A Margitszigeti és a Gellérthegyi kristályvizeket palackozó Pepsi Americas magyarországi leányvállalatánál, a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt.-nél Barta Zsolt kommunikációs vezető elmondta: az elmúlt két kánikulai hónapban volt olyan hetük, amikor - függetlenül attól, hogy a kereskedelem is tartalékolt - két-háromszor több italt értékesítettek, mint a megelőző hónapokban. Az Apenta Kft. eddig mintegy 10 százalékkal több ásványvizet értékesített - mondta Agárdi Ferenc ügyvezető igazgató. Az utóbbi időszakban havonta 5,5-6 millió palackkal adtak el.
Lemaradva az EU-tól
Regionális összehasonlításban az ásványvízfogyasztást tekintve tavaly már megelőztük Lengyelországot, Szlovéniát és Angliát. Viszont elmaradunk a 114 literes német, a 89 literes célként tekintett osztrák, a 72 literes portugál fogyasztástól, nem szólva a franciák 139 literes, a svájciak 104 literes vagy a spanyolok 107 literes fogyasztásáról.
A hazai piac jelentősebb részét a magyarországi (döntően külföldi érdekeltségű) palackozók elégítik ki - mondta Bikfalvi Istvánné. A tavaly eladott, összesen mintegy 500 millió liter ásványvíznek csupán 5 százaléka, 125 ezer liter volt import. Ez az arány ugyan valamelyest nőhet az unióba lépés után, de külföldi áruk dömpingjére nem számítanak, mert a szállítási költségek miatt ennek kevés az esélye. Ugyanakkor a magyar palackozású ásványvizek exportjának sincs számottevő esélye, miután alig van olyan magyar ásványvíz, amelyet külföldön márkanevéről ismernek.