A bankok optimizmusa mögött a kereskedők agresszív forgalomnövelő stratégiája rejlik. Ugyanis a kereskedők finanszírozzák ezeket az akciókat, a banki költségek átvállalása, lényégében profitjuk egy részének átengedése mellett a bankok már örömmel vállalják a kedvezményes hitelek folyósítását. Úgy tűnik, a nagy kereskedelmi láncoknál is elterjed az az autófinanszírozásban megszokott eladásösztönző gyakorlat, hogy a kereskedő a nyereségének egy részét átengedi a finanszírozónak. A különbség azonban az, hogy míg az autókereskedőnél lehet alkudni, addig a műszaki cikket árusító üzletben nem.
Az ügyfelek jellemzően három hónapig használhatják díjmentesen a bank pénzét, de a Budapest Banknál 200 ezer forint fölött öt hónap ez az időszak, míg az OTP-nél létezik olyan 10 hónapos kamatmentes konstrukció, ahol csak a 10 százalékos kezelési költséget kell befizetni. Szintén népszerűek lehetnek a halasztott fizetésű hitelek, amikor a törlesztést jellemzően három hónap után kell megkezdeni. Megjelentek az olyan termékek, ahol az "ingyen hitel" és a halasztott konstrukció ötvöződik, ami a hitelkártyákhoz teszi hasonlóvá az áruhitelt. Ebben az esetben az ügyfél maga dönthet arról, hogy a határidőn (általában 3 hónap) belül visszafizeti a kölcsönt, vagy inkább a törlesztést választja.
Nem véletlen tehát, hogy a korábbi évekkel ellentétben az áruhitelezők az idén optimisták. Az OTP Bank egyenesen az éves hitelkihelyezés 40 százalékát tervezi elérni ebben az időszakban. A pénzügyi vállalkozások éves szinten is bizakodóak, a piac 10-15 százalékos bővülésére számítanak.