Épülhet az elkerülő keleti és északi szektora
A tervek szerint jövőre kiírják az M6-os tervezési munkáira vonatkozó közbeszerzési pályázatokat. Ugyancsak 2004-ben kezdődhet meg az M0-ás északi és keleti szakaszának kivitelezése, s megindulhat a dunaújvárosi híd beruházás is.
Az M7-es Becsehely és Letenye közötti szakasza 2005 szeptemberéig készülhet el. Horvátországgal már folynak a tárgyalások, hogy a határnál uniós forrás segítségével épüljön fel a híd. A két állam számára jó példa Lengyelország, ahol a sztrádaépítések költségeinek kétharmadát az Európai Unió állja.
Szegedig igen, Görbeházáig talán
A kormány csütörtökön tárgyalt a privatizációs bevételek felhasználásáról. Amennyiben a Postabankot megfelelően sikerül értékesíteni, a vételárból az M5-ös Szegedig tartó szakaszának megépítése fedezhető. A Konzumbank eladásából pedig a Polgár-Görbeháza szakasz finanszírozható, bár ez utóbbi nem biztos.
Amennyiben kevés lesz a privatizációs bevétel, a betervezett kivitelezési munkák árát a költségvetésből kell majd kiszorítani. A kabinet korábban azt közölte: a Postabank, a Konzumbank, valamint a Földhitel- és Jelzálogbank eladásából 200 milliárd forintos bevételre számít. Folynak a tárgyalások az Alföldi Koncessziós Autópályaépítő Rt.-vel (AKA) is, hogy az megkaphassa az EBRD-től a refinanszírozási hitelt.
Csillag István a holnaptól bevezetendő, négynapos, ezer forintos autópálya-matricákról szólva kijelentette, hogy az kísérleti módszer, s ha jól beválik, idővel akár rendszeresíthetik is. A sajtótájékoztatón kiderült: jövőre 270 milliárd forint kell autópályákra.