A fenti véleményt erősíti, hogy az északnyugat-európai kikötőkben beszerezhető levámolt zöld banán kartonjáért (kb. 18 kilogramm) az elmúlt hetekben már átlagosan 14 eurót kellett fizetni az októberi 10-11 euróval szemben. A Magyarországra szállított banán kilónkénti nettó ára tehát eléri a 220-230 forintot, ehhez járul még hozzá az érlelési és a belső szállítási költség, valamint az áfa.
A Plus és Kaiser's üzletláncot ellátó Interfruct Kft. is úgy tapasztalja, hogy a saját vámolású, illetve a mások által levámolt banán ára között jelenleg kartononként mintegy 3,5 euró különbség adódik, ami lényegesen megdrágítja a kvótán felüli beszerzést.
Jó hír, hogy jövőre már a hazai import mintegy 40-45 százalékáig terjed majd a kedvezményes behozatali keret. 2006 januárjától pedig megszűnnek az EU-n belüli kontingensek, és csak vámok lesznek, amelyek nagyságáról jelenleg is folyik a vita. A kvótarendszer bevezetése egyébként az egész régióban éreztette a hatását: a világ legnagyobb banánszállító társasága, a Chiquita forgalma 16 százalékkal esett vissza az EU tíz új tagországában, 2003 hasonló időszakához képest.