A megkérdezett cégek szerint a kereskedelemben holtszezonnak számító nyár alatt hozták a tervet, annak ellenére, hogy tavasszal a vártnál erősebb májusi infláció miatt némileg megtorpant a piac. Az ágazat szereplői az utóbbi időben komoly figyelmet fordítanak meglevő egységeik átalakítására, felújítására vagy bővítésére. A legnagyobb átalakító a piacon a Praktiker, amely idén már 1500 négyzetméterrel bővítette egyik egységét és további kettőhöz kíván hozzáépíteni ugyancsak ennyit. Jóllehet a Praktiker az egyetlen, amely számításai szerint lassan eléri hálózatának maximális méretét. Idén egyetlen áruház nyitását tervezi és ezenkívül még 2-3-at szeretne. A cég elemzői szerint ugyanis 17-18 egységgel jól működő országos hálózatot lehet létrehozni a magyar piacon.
Az OBI nagyobb léptékben gondolkodik, a cég idén 3 újabb egységet tervez, középtávon pedig 25 áruházat szeretne működtetni. A Baumax, amely saját adatai szerint forgalmát tekintve a legdinamikusabban fejlődő barkácsáruházlánc a honi piacon, idén két újabb egységgel bővíti hálózatát, jövőre pedig 2-3 további nagy alapterületű áruház nyitását tűzte ki célul. A Brico Store hároméves időintervallumban gondolkodik, hálózatát az időszak végére 4 újabb egységgel bővítené. Árbevételét tekintve az OBI a második a Praktiker mögött, a harmadik a Baumax, végül a Brico Store zárja a sort.
Az építőanyag, a kertészeti cikk, a lakásfelszerelés és a szerszám forgalmazását magába foglaló barkácspiac forgalmát évi 150 milliárd forintra becsülik a szakértők. A láncok a lakossági lakásköltések - KSH által számolt - 1500 milliárd forintjából 10 százalék erejéig részesednek, ami arra utal, hogy a kereskedelem ezen szegmensében további erőteljes növekedési lehetőség mutatkozik. Emellé a lakossági vásárlóerő növekedése, illetve az otthonra költési hajlandóság erősödése párosul. Nem meglepő tehát, hogy az első ránézésre konszolidálódó barkácspiacon a szereplők továbbra sem szorítják háttérbe hálózatfejlesztési programjukat, holott barkácsáruházból nem sokkal kevesebb van, mint Tesco-, Auchan- és Cora-hipermarketből összesen. (A Metrót és az Interspart beleszámolva természetesen a hiperek javára billen a mérleg.) Az előző három multinacionális vállalat nagyáruházaiban kivétel nélkül van barkácscikk-értékesítés, ám a két merőben eltérő kereskedelmi forma a szezonban elsősorban csak a kertészeti és a szabadidőeszközök forgalmazásánál csap össze.