Nem lesz hirtelen emelés
Ugyanakkor a szakemberek szerint hirtelen díjemelkedés nem várható, inkább éveken át elhúzódó díjnövekedésre lehet számítani - az erős piaci verseny miatt a társaságok eddig is csak óvatosan emeltek díjat. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díjai hagyományosan igen alacsonyak az EU-országokban is. Két-három évvel ezelőtt több osztrák és német biztosítónak okozott súlyos károkat, hogy a cégek az erős versenynek és a piaci céloknak engedve hagyták elaltatni éberségüket, és a szükséges minimálisnál is alacsonyabbra szabták áraikat.
A casco díja reálisabb
A casco-biztosítások díjai sokkal inkább hasonlítanak egy másik vagyonbiztosításhoz, mint a sokak által adóként felfogott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás. A magyarországi biztosítók tavaly átlagosan évi 130 ezer forintot kértek el egy casco-biztosításért, míg a "kötelező" díja ennek csaknem egyötöde, évi 27 ezer forint volt. A casco díja így kisebb, a korábbi évekről áthúzódó elmaradást mutat, mint a kötelező, de az EU-ban átlagosan magasabb munkadíjak a casco díját is feljebb srófolhatják.
Többszörösére nőhet a piac
A magyar biztosítási piac a GDP, az átlagkeresetek és így a biztosításra fordítható összeg növelésével többszörösére bővülhet. A magyarországi biztosító társaságokhoz 2002-ben összesen 162,45 milliárd forint díj folyt be. Ebből 84 milliárd forintra rúgott a kötelező, 78,4 milliárdra a casco díja. A 4 millió darab szerződésből 3,4 millió darab kötelezőt és 675 darab casco-szerződést kezeltek a társaságok. A díjbevétel-növekedés 2002-ben a casco esetében 19,6, a kötelezőnél 17,1 százalékos volt, míg a szerződések darabszáma ennél mérsékeltebben, a cascónál 12,5 százalékos, a kötelezőnél 8,6 százalékos volt.