A teljes rendszert - ebben az összes metróvonal, a HÉV és a felszíni közlekedés is szerepel - 2007. december végéig kell kiépíteni. A beruházás becsült költsége 15-20 milliárd forint, az eredményhirdetés várhatóan novemberben lesz.
Korábban, a részvételi szakasz eredményhirdetésén nem felelt meg a MÁV Informatika Kft., amely a BKV döntése ellen a közbeszerzési döntőbizottsághoz (KDB) fordult jogorvoslattal. A KDB határozata értelmében új eredményt kellett hirdetni, és a közlekedési vállalat korábbi döntésével ellentétben mégis részt vehetett a MÁV Informatika az ajánlattételben.
A döntőbizottság határozatának meghozataláig az eljárást felfüggesztették, ami körülbelül két hónapos csúszást eredményezett az elektronikus rendszer telepítésének részhatáridőiben.
Az első szakaszban a kisföldalatti (M1) új ellenőrző rendszere készül el, az új időpont szerint 2006 április végére. Az M2 és M3 metrószakaszokon a telepítés befejezésének új határideje 2006. november vége. A HÉV vonalán 2007. április helyett május végéig, a felszíni tömegközlekedés jegyrendszerének átalakítását pedig - változatlanul - 2007. december 31-éig kell befejezni, utóbbi időpont egyben a rendszer kiépítésének végső határideje is.
A pályázat eredményhirdetése várhatóan 2005 novemberében lesz. A nyertes pályázó finanszírozza majd az egész beruházást, míg a 10 éves üzemeltetés során a BKV üzemeltetési (rendelkezésre állási) díjat fizet neki. A beruházás becsült költsége 15-20 milliárd forint. Az üzemeltetési idő leteltével az elektronikus rendszer a BKV tulajdonába kerül. A bérletek tartós, műanyag alapú dual interfészes chipkártyák, míg a jegyek papíralapú, anonim chipkártyák lesznek. Mindkettő a pénztárakban és egyéb szolgáltatóknál is kapható lesz, valamint automatáknál is fel lehet majd tölteni azokat.
Ezzel együtt a metróállomások be- és kijárataihoz mechanikus kapukat építenek, amelyek csak az érvényes jegy vagy bérlet kezelését követően engedélyezik az áthaladást.