Érkezik a kínai BMW

2008.03.07. 08:22
A kereskedőhálózattal még akadnak gondok, van, ahol csak egy mobilszámot adnak elérhetőségként, de már rendelhető Magyarországon is a BMW X5 kínai másolata. A BMW anno pert is tervezett az eredetihez képest féláron kínált kocsi gyártója ellen, mely azóta a Smart másolatát is exportálni kezdte.

Már rendelhető a kínai Shuanghuan autógyár CEO modellje, és az első szállítmány márciusban érkezik Magyarországra - tájékoztatta a Világgazdaságot László Károly, a Bács-Indicar Kft. ügyvezetője. A kecskeméti társaság a kínai autók olasz importőrétől, a Martin Motorstól kapja a szállítmányt, és a Nemzeti Közlekedési Hatóság február 8-án adta meg a gépkocsira az általános forgalomba helyezési engedélyt.

BMW X5, csak fele annyiért

A CEO az elmúlt évben felbosszantotta a BMW-gyárat, hiszen nagyon hasonlít a márka nagyobbik luxusterepjárójára, az X5-ösre. A szeptemberi Frankfurti Autószalon idején a müncheni cég azt fontolgatta, jogi lépéseket tesz az ottani importőr, a China Automobile Deutschlanddal szemben, mondván: a Shuanghuang CEO nem más, mint a BMW X5 másolata. Azt azonban a bajor gyár is elismerte: nem csupán az a különbség a két kocsi között, hogy az egyiknek az ára 59 ezer, a másiké pedig 26 ezer eurótól indul. (Kínában 15 ezer euróba kerül a CEO, szállítással és vámmal együtt 20 ezer euró körül jön ki az érték.)

A 26 ezer euró nagyjából 6,8 millió forint, ám nálunk 8,6 millió a 2,4 literes, benzinmororos autó alapára. Igaz, ebből 1,5 millió a regisztrációs adó - mondta László Károly, hozzáfűzve: a CEO-val nem a BMW ügyfeleit célozzák meg. A cég tárgyalásokat folytat a Shuanghuang - Kínában ötezer euróba kerülő - Bubble modelljének behozataláról is, ám értesüléseink szerint ez meg a Mercedesnél ad dolgot a jogászoknak, hiszen a karosszéria a Smart szinte pontos mása.

Ez azonban László Károly szerint nem okozhat gondot, hiszen a Smart kétüléses, farmotoros, hátsókerék-hajtású, míg a Bubble négyszemélyes, és orrmotorja az első kerekeket hajtja. Magyarországi ára ugyan még nincs az első alkalommal a májusi Budapesti Autószalonon bemutatkozó autónak, ám nagy forgalmat éppen ettől, a várhatóan olcsó kiskocsitól vár a Bács-Indicar Kft. Harmadik éve ugyanakkor ez a társaság hozza be - szintén olasz importőrön keresztül - az indiai Tata autókat, ám azokból tavalyelőtt mindössze 70, tavaly pedig csupán 31 kelt el Magyarországon. Emiatt László Károly meg szeretné kétszerezni a jelenleg nyolc partner kereskedőből álló hálózatot.

Nem túl bizalomgerjesztő azonban, hogy a cég honlapján szereplő viszonteladók között van olyan "kereskedés" is, amelynél csak egy név kezdőbetűje és egy mobilszám szerepel. Egy másiknál egy kft. neve mellett ugyan még az is, hogy Szeged és Békéscsaba, de utca és házszám már nem. Ez utóbbi társaság telefonon azt mondta, a két városban nem, viszont a későbbiekben Hódmezővásárhelyen meg tudják mutatni az autót.

A közelmúltban jelentette be a Tata, hogy Nano néven egy - átszámítva - kevesebb mint félmillió forintos kiskocsit dob piacra. Az autó azonban jelenlegi állapotában nem piacképes Európában, és a gyár egyelőre nem is tervezi a fejlesztését. Ám ha ez megtörténik, a járulékos felszereléssel, szállítással és vámmal együtt az autó nem lehet olcsóbb 1,5 millió forintnál - mondta László Károly.