Fele ott, fele itt
A Bombardier emellett a tenderen tapasztaltak miatt az unió belső piacokért felelős biztosához is fordult. Amennyiben a Stadler helyett mégis a Bombardier szállíthatná a vonatokat a MÁV-nak, úgy a cég az első két járművet még Németországban gyártaná, s azokat 2006-ban adná át a vasúttársaságnak.
A következő 28 szerelvény végszerelése és üzembe helyezése azonban Magyarországon történne, s a következő 30 járműnek már a kocsiszekrénye is Dunakeszin készülne. Dian József, a Bombardier-MÁV Kft. ügyvezető igazgatója arról számolt be, hogy a cég a 2003-as 12 milliárd forint után tavaly 23 milliárd forint bevételt ért el, aminek meghatározó része a görög vasúttársaságnak szállítandó vonatokból származik.
Dian kiemelte, hogy ezzel a körülbelül 15 milliárd forintos összeggel a Dunakeszin működő cég adta a Görögországba irányuló magyar export 40 százalékát. A Bombardier-MÁV idei tervezett bevétele 14-15 milliárd forint. A társaság legnagyobb megrendelője a MÁV, amelynek az idén mintegy 7 milliárd forint értékben 80 járművet újít fel.
Egy-egy szerelvény felújítása átlagosan 87 millió forintba kerül, miközben egy ilyen új jármű beszerzési ára 250-300 millió forint. Tegnap új festőműhelyt adtak át a cégnél. A 113 millió forint értékű beruházás jelentős részét 45,3 millió forintos vissza nem térítendő uniós támogatásból fedezték. Az elmúlt három évben egymilliárd forintot költött a társaság környezetvédelmi és technológiai fejlesztésekre - tette hozzá Dian.