Aktív autósok
Az online hirdetők közül a legaktívabbak továbbra is az autós és telekommunikációs hirdetők. Az FMCG cégek közül a sörgyártók és a szépségápolási cikkek forgalmazói is egyre többször jelennek meg az interneten. Hámori Zsuzsa szerint e hirdetők elsősorban a nagyobb tömegeket elérő portálokon kommunikálnak, hiszen ezek látogatottságukat tekintve ma már a legolvasottabb sajtótermékekkel is felveszik a versenyt.
Az internethasználat fő helyszíne is változott az utóbbi időben. A legdinamikusabban az otthoni internetezők száma növekszik - nem kis mértékben a Sulinet programnak köszönhetően -, a legnagyobb arányban (11,3 százalék) már otthonról kapcsolódnak a hálóra.
Globális növekedés
Az online hirdetési piac hasonló növekedési ütemet produkál külföldön is: több mint 9 milliárd dollárra emelkedhet az internetes reklámköltés az Egyesült Államokban. Az eMarketer legújabb elemzése szerint ez 25 százalékos növekedés a 2003. évhez viszonyítva. A prognosztizált eredmény a dotcom cégek virágzása idején, 2000-ben elért eddigi csúcsot egymilliárd dollárral haladja meg. A jövőt illetően is nagymértékű növekedés várható: az eMarketer 7,7 százalékos javulást jelez előre 2005-ben. A javulás különösen nagy eredménynek számít azok után, hogy 2002-ben katasztrofálisan, 15,8 százalékkal esett vissza a költés a dotcom üzletág hanyatlásával egy időben.
A várakozásokat megerősíti, hogy a nagy kutatócégek mind egyetértenek az előrejelzéssel. Az eMarketernél optimistább az American Technology Research és a Jupiter. Előbbi 30, utóbbi 27,3 százalékos bővülést tart reálisnak. Az Universal McCann viszont valamelyest kevesebb, 20 százalékos növekedést prognosztizál az idei évre.