További Magyar cikkek
Malatinszky Csaba, Szepsy István és Gál Ibolya vezetheti a 2005 januárjában létrejött Magyar Bormarketing Konzorciumot, amelynek célja, hogy a magas minőségű magyar borok számára biztosítson nemzetközi megjelenési lehetőséget. A konzorcium nem tévesztendő össze a Magyar Bormarketing Kht-val - noha Heimann Zoltántól Jásdi Istvánig több ismert termelő egyikben és másikban is exponálja magát - , amely az ágazati szereplők széles körének együttműködése révén jött létre, ám a törvényhozói hibák és mulasztások miatt egyelőre nem rendelkezik jelentősebb forrásokkal.
Az egyetlen sikeres magyar projekt
A konzorciumban szűkebb kör érdekelt, egyelőre másfél tucatnyi ismert borász és pincészet vállalt benne szerepet, továbbá tagja a Tokaj Renaissance Egyesület is. Malatinszky Csaba villányi termelő ugyanakkor az Indexnek elmondta: nyitottak minden olyan borász és cég előtt, aki és amely elsősorban a minőségre koncentrál.
A konzorcium máris eredményesnek mondható. Az Európai Unió "agrártermékek belső piaci promóciója" pályázatán sikerült elnyernie 12 850 000 forintnyi támogatást, ami az azonos önerővel együtt 25 milliós marketingprogram lebonyolítását teszi lehetővé - tájékoztatta az Indexet Andrássy Krisztina, a projekt menedzsere. Az akció jelentőségét növeli, hogy egyfelől az állam nem támogatta, másfelől ez az egyetlen magyar agrárprojekt, amely EU-s pénzhez jutott ebben a pályázati szakaszban.
Megszólítani a jómódú fiatalokat
Andrássy Krisztina szavaiból, illetve a lapunkhoz eljuttatott dokumentációból kiderült, a konzorcium Lengyelországban, illetve az Egyesült Királyságban bővítené "az egyedi, helyi sajátosságokkal bíró, egyben magas minőségű magyar borok fogyasztói körét". A program a célcsoportot a középosztályban határozza meg, őket, ezen belül is a jómódú városi fiatalokat kívánja megszólítani.
Színvonalasnak szánt nyomtatott kiadványokat készítenek, különböző hangvételű és tematikájú borbemutatókat, -kóstolókat és -vacsorákat szerveznek, bonyolítanak majd le. Kiemelt figyelmet fordítanak a szakmai közönség részére szervezett prezentációkra, ahol is elsősorban a borimportőröket, -nagykereskedőket, éttermi borbeszállítókat, éttermeseket, szakértőket, szakújságírókat tekintik célcsoportnak. Lengyelországban a szakmai és a fiatal közönség számára szervezett programokon túl szabad téri borfesztivált is rendeznének Krakkóban.
Hogy elkezdődjön valami
A projekt egyik célja, hogy "megtaláljuk azokat az európai szakembereket, akik a rendezvények hatására folyamatos üzleti, szakmai érdeklődést tanúsítanak a magyar borok iránt". A szakemberek számára záróprogramot szerveznek, amelynek keretében személyesen és helyben szerezhetnek benyomásokat a magyar borvidékekről és borokról. A szakmai látogatás célpontjai: Tokaj, Eger, Mátraalja, Badacsony, Balatonfüred, Csopak, Sopron, Szekszárd, Villány.
Malatinszky Csaba úgy látja, a konzorcium munkájában és a konkrét programban benne van a lehetősége annak, hogy a magyar bor szélesebb körben ismertté váljon külföldön, és "végre elkezdődjön valami".
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)