Európára gyárt
Az építkezések 2006-ban indulnak meg, a gyártás pedig 2008-ban kezdődik. A tervek szerint 2009-re már napi nyolcezer gumit gyártanak. Ez lesz egyébként a Bridgestone 51. gyára. A régióban egy gyára van még a cégnek, mely Lengyelországban, Poznanban található.
A cég a Tatabánya és Környe közötti Tatabányai Ipari Parkban megépülő üzemben személyautókra és kis teherautókra fog nagy teljesítményű, speciális minőségű, radiál gumiabroncsot gyártani, a saját fejlesztésű, teljesen automatizált BIRD gyártási technológiával - tájékoztatta az Indexet Tatabánya önkormányzata.
A leendő gyárból nem csak a térséget, illetve Oroszországot látnák el, hanem egész Európába szállítanának, az egyre növekvő igényeket elégítenék ki. A Nikkei japán hírügynökség értesülései szerint a Toyota és Peugeot csehországi vállalatai is meghatározó vásárlói lehetnek a tatabányai gyárnak.
Vesztes és győztes
Korábban olyan hírek is felröppentek, hogy egy másik távol-keleti gumiabroncsgyár is Magyarországra jönne. A dél-koreai Hankook hétszázmillió eurós beruházása végül Szlovákiában valósul meg.
Tatabánya korábban már négy autógyár építésétől esett el. Korábban már lemaradt a BMW-ről, a Toyotáról, a francia PSA Peugeot-Citroenről, és legutóbb a dék-koreai Hyundai gyárról is.
Az önkormányzat tovább folytatta a helyi gazdaság szerkezetének stabilizálását, ennek korábban már része volt a szintén japán AGC autóipari vállalkozás letelepítése a városba, ahol hamarosan megkezdődik a próbagyártás - mondta Bencsik János tatabányai polgármester. Ennek folytatása, hogy a Bridgestone gyárát a város közelébe telepítik. Ahhoz, hogy biztosítani tudják a képzett munkaerőt, Európai Uniós támogatással, megkezdődött a városban a Területi Integrált Szakképzési Központ kialakítása.