Exkluzív CBA-k Budapesten

2008.03.05. 07:48
A CBA franchise-hálózata közel háromezer boltjának együttes bruttó árbevétele a 2006-os 538 milliárd forintról tavaly 525 milliárdra esett az előzetes adatok szerint.

A csökkenés egyrészt abból adódik, hogy megszűnt a CBA egyik franchise-szerződése, amely alapján áruval látta el a Shell mintegy 200 üzletét. Másrészt 250 gazdaságtalan kisbolt is bezárt – mondta Malasics András, a társaság általános vezérigazgatója.

A CBA franchise-hálózatának az elmúlt évek tapasztalatai alapján kialakított üzletnyitási stratégiája azt mutatja, hogy nagyobb eladóterű üzletek – a 600–1000 négyzetméter közöttiek és az 1000 négyzetméter felettiek – képesek gazdaságos működésre, felszereltségük, árukészletük a legnagyobb igényeket is kiszolgálja.

Az elmúlt évben a CBA Kereskedelmi Kft. franchise-hálózatához csatlakozó vállalkozások révén 22 üzlettel bővült a lánc, míg a régi tagok 52 boltot nyitottak. Az újonnan nyíltak között volt nagy alapterületű szupermarket, diszkont, kis kényelmi üzlet, exkluzív delikát bolt egyaránt. Emellett tavaly a hálózat 17 üzletét teljesen felújították, negyvenet pedig modernizáltak.

A CBA Kft. 2006-ban 111, míg az azt megelőző évben 78 új üzlettel bővítette hálózatát Magyarországon. A régióban pedig – Csehországban, Horvátországban, Romániában, Szerbiában és Szlovákiában – összesen mintegy 600 egység nyílt; a külföldi hálózatot is folyamatosan fejlesztik. Az idei első fél évre tíz egység teljes felújítása szerepel a tervekben, valamint 16 – összesen közel 8 ezer négyzetméternyi – új üzlet is elkészül.

A CBA ebben az évben a kiemelt turisztikai célpontok közelében – elsőként a Várban és a Belvárosban – létesít elegáns élelmiszerboltokat. Az előbbi áprilisban, az utóbbi várhatóan az év végén nyílik meg. A ma 48 magyar magánszemély és gazdasági társaság tulajdonában lévő CBA Kereskedelmi Kft. 1992-ben, 17 üzlettel jött létre. A belföldi hálózat kiépítése 1996-ban kezdődött, a közép-európai régióban pedig 2001-ben indult meg a terjeszkedés.

A kft.-nek jelenleg hat budapesti és 15 vidéki régióközpontja működik, míg külföldön hét ilyen centrum alakult. A régiós központok önálló kft.-k, illetve részvénytársaságok formájában működnek. A CBA Kereskedelmi Kft. alaptőkéje a megalakulástól 2007-ig 2,072 milliárdról közel 6 milliárd forintra emelkedett.