Megtévesztő borítók
A forgalom jelentős zsugorodásával kapcsolatban Musinger Ágnes jelezte: a legfőbb ok, hogy a hanglemezboltok visszaszorulásával mára a hipermarketekben talál gazdára a lemezek túlnyomó része. Ezek lemezosztályain pedig nagy számban értékesítenek olcsó dömpingtermékeket, úgynevezett back catalog lemezeket, megtévesztő külsejű CD-ket - amelyeken a vastag betűvel szedett sztár számait nevesincs "muzsikusok" adják elő. Mindezek mellett olcsó, de tisztázatlan eredetű klasszikus zenét tartalmazó CD-ket is árulnak. Musinger Ágnes szerint a hanglemezforgalom legalább ötven százaléka az ilyen olcsó típusú lemezekből származik.
A hipermarketek egyébként a zenei CD-k értékesítése mellett az utóbbi időben egyre nagyobb számban árulnak dömpingáron DVD-ket is. A Tesco nemrég indított akciója keretében például már 900 forint alatt is lehet DVD-t venni. Az akciók első számú kárvallottjai a videotékák lehetnek. Szakértők szerint az év végére ezeknek akár a fele is lehúzhatja a rolót.
Musinger Ágnes a zenei piac mérésével kapcsolatban fontosnak tartotta jelezni, hogy a Mahasz ettől az évtől - a nemzetközi lemezpiaci statisztikai irányelveknek megfelelően -áttért a nagykereskedelmi forgalmi adatokon történő mérésről a kiskereskedelmi árakon való kalkulálásra. Annak érdekében, hogy a tavalyi és idei piaci adatok összehasonlíthatók legyenek, a tavalyi évet is átszámították a fogyasztói árakkal, tehát a kiskereskedelmi forgalmat tükrözik - jelezte a vezető.