A Napi Gazdaság információi szerint a második legnagyobb magyarországi forgalmazó, a Philip Morris hasonló döntésre készül. Piaci hírek szerint a többi forgalmazó is vizsgálja a jelenleg 500 forintos árkategóriájú termékek árának csökkentését. Az sem kizárt, hogy az árcsökkenés az olcsóbb szegmensre is hatással lesz.
Dohányipari szakértők szerint a BAT lépése logikusan következik a hazai cigarettapiacon végbemenő folyamatokból, írja a Népszabadság. Az utóbbi években ugyanis egyre kevesebb cigarettát adnak el a legális csatornákon Magyarországon. A visszaesést a dohányreklámok tilalma miatt marketingeszközökkel kevéssé lehet megállítani.
Az árversenyen azonban a költségvetés is sokat veszíthet. Az adóemelések révén ugyanis egyre nagyobb a dohányárukból származó bevétel - csak 2003-ban 22 százalékkal, 220 milliárd forintra emelkedett a jövedéki adóból és az áfából származó összeg.