További Magyar cikkek
A háztartások élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum beszerzéseiből a hipermarketekre tavaly novemberben 15 százalék jutott, majd decemberben 18. A piackutatók az idén decemberben is hasonló növekedésre számítanak.
Tavaly karácsonykor felpörgettük a majonézpiacot
Tavaly a napi fogyasztási cikkek forgalma decemberben 166 milliárd forint volt, szemben a novemberi 131 milliárd forinttal. Ezt követően januárban 31 százalékkal visszaestek a cikkcsoport eladásai, 115 milliárd forintra.
Az egyes termékcsoportok közül a legnagyobb növekedést tavaly karácsony táján majonézből, sörből és szénsavas üdítőitalból regisztrálta a GfK, de érzékelhetően keresettebb lett a táblás csokoládé, a gyümölcslé, a jeges tea és tejföl is.
Az intézet felmérései szerint még nagyobb mértékű szezonalitás jellemzi az elektromos háztartási készülékek piacát: egyes áruféleségek éves forgalmából ugyanis 30-40 százalékot a karácsonyi időszakban, november-decemberben bonyolítanak le.
Jól jön az abszurd nevű 13. havi bér
Az év végi csúcs egyrészt a szokásos ajándékozások időzítésére, másrészt az ilyenkor esedékes jutalmak vagy tizenharmadik havi bérek révén hirtelen megnövekvő vásárlóerőre vezethető vissza.
A GfK 1.000 bolt forgalmát reprezentáló minta eladásainak folyamatos figyelésével végzett vizsgálata szerint a karácsonyi vásárlásoknál felerősödik a trend, amely szerint a magasabb minőségű, értékesebb szolgáltatást nyújtó, de drágább készülékek egyre inkább keresettek.
Az idei slágerek: videokamera, hifi-torony és DVD-lejátszó
A legfrissebb felmérések alapján kiemelkedő kereslet mutatkozik az idén november-decemberben a videorekorderek és hifi-tornyok iránt, de a slágertermékek közé várható a DVD is.
Tudjuk le gyorsan az utolsó pillanatban!
Az idei karácsonyi szezon eddig érzékelhető tendenciája, hogy tovább szűkül a karácsonyi vásárlási periódus. A kereskedők ugyanis a korábbi kéthónapos szezonnal szemben néhány éve még az utolsó három, majd két hétben tapasztalták a csúcsot. Az idén igazi nagy rohamra már csak az utolsó néhány napon számítanak.
Az elektromos háztartási készülékek vásárlásának színhelyeit tekintve, jelentős eltolódások tapasztalhatók a hipermarketek és bevásárlóközpontok javára, ami nagy terület és a nagy választék mellett azzal is magyarázható, hogy a vevők egyre rövidebb időt szánnak a vásárlásra.
Idén a karácsony sem menti meg az elektronikai cikkek piacát
A várható karácsonyi roham ellenére a piackutatók szerint az idén 8-10 százalékkal visszaesik az elektromos háztartási készülékek forgalmának értéke, míg tavaly az inflációt meghaladó mértékben, 10-15 százalékkal nőttek a cikkcsoport eladásai, s összességében megközelítették a 200 milliárd forintot.
Az idei karácsony várhatóan 33-35 milliárd forintos forgalmat hoz majd szórakoztató elektronikai és elektromos háztartási készülékekből, ami azonban a piackutatók szerint nem elég ahhoz, hogy éves szinten is növekedést mutassanak ki.