Legfeljebb néhány százalékkal növelik csokoládé-féleségeik átadási árait az édesipari vállalkozások az idei decemberi értékesítési szezonban - mondta Halbritter Mátyás, az Édességgyártók Szövetségének elnöke. Így a termékek drágulási üteme elmarad az élelmiszerek 16-17 százalékra becsült átlagos áremelkedésétől, amelyet elsősorban a gabonapiaci árrobbanás váltott ki.
Az iparági árnövelési kényszer azért kisebb, mert a fontos világpiaci alapanyagok (így a kakaóalapú termékek) kevésbé drágultak más ágazatok nyersanyagaihoz képest, és a következő hetekben is stabil árviszonyok várhatók.
Az édesipari cégek az év végi ünnepi időszakban értékesítik figurás (valódi csokoládéból és úgynevezett bevonómasszából készült) termékeik kétharmadát, ez mintegy ötezer tonnás menynyiséget tesz ki. Az eladásokból származó összforgalom eléri a kétmilliárd forintot. A hungarikumnak számító szaloncukorból 5-6 ezer tonna fogy: a lakosság e termékek beszerzésekor "kampányszerűen" 5,5-6 milliárd forintot költ.
Bár a valódi csokoládéból gyártott figurák és szaloncukrok értékesítési aránya növekszik, a fogyasztók 65-70 százaléka még mindig a bevonómasszás (tejbevonós) termékeket választja - mondta az érdekképviselet elnöke.