A perek ellenére megépül a leghosszabb Duna-híd

2006.01.10. 15:02
Mindenképpen megindul az Északi M0 Duna-híd megépítése, az építtető az összes engedéllyel rendelkezik ehhez - szögezte le az Index kérdésére a Nemzeti Autópálya Rt. kommunikációs igazgatója. A szigetmonostori polgármester azonban ezt vitatva lapunknak azt mondta, hogy a híd középső szakaszára nincs végrehajtható építési engedély.
Az Északi M0 Duna-hidat mindenképpen elkezdik építeni, a folyamatban lévő pereknek nincs halasztó hatálya, az építtető az összes szükséges engedéllyel rendelkezik, a kivitelezői szerződést pénteken írták alá. A december végén kihirdetett pályázati eredmény szerint Magyarország eddigi leghosszabb hídját a Hídépítő Rt. és Strabag Rt. konzorciuma építheti meg. A beruházás értéke 64,9 milliárd forint.

Az Árpád hídnál kétszer nagyobb új hidat 2007. október 31-én adják majd át. A híd Újpestet köti majd össze Budakalásszal. Korábban hírt adtunk arról, hogy a Duna felett 590 méter hosszú ferdekábeles acélhíd, a Szentendrei Duna-ág felett 332 méter hosszú acélhíd épül, az ezekhez csatlakozó vasbeton hidak hosszúsága 922 méter hosszú lesz. A teljes híd 5 hidat foglal magában, a kivitelezőnek ehhez összesen 9 hídszerkezetet kell megépítenie. A hídon kerékpáros és gyalogos járda épül, a leállósáv szélesebb lesz a későbbi forgalomnövekedés függvényében, a bővíthetőség miatt. A látványterv szerint két hatalmas A-betűt formázó pillér lábai között halad majd az úttest.

Még tart a vita

#alt#
Klikk a képre!

Az M0-ás északi szakaszának tervezését és a nyomvonal kijelölését nagyon sok vita előzte meg, ezek egy része még most is tart. Budakalász például egy, a 11-es főúttól keletre húzódó elkerülő út építését szabta feltételként a hozzájáruláshoz. Szigetmonostor pedig a Szentendrei-szigetet és Duna-partot összekötő, a helyiek közlekedését megkönnyítő kishíd megépítéséhez ragaszkodik. Szilágyi Lajos polgármester az Indexnek elmondta, hogy az építkezést ugyan el lehet kezdeni, de azon a területen, ahol a híd középső szakaszát építenék változtatási tilalom van érvényben. Ezt pedig csak az önkormányzat tudja megváltoztatni.

Az érveléssel azonban az építtetők nem értenek egyet. A szerződés aláírása után a Hídépítő Rt. vezérigazgatója a Népszabadságnak kijelentette, hogy a kivitelezéshez azonnal hozzálátnak. Apáthy Endre elmondta, hogy ezt semmilyen körülmény nem hátráltatja, amíg más határozat nem születik, a szerződést és az építési engedélyt tekintik érvényesnek.

Hasonlóan nyilatkozott az Index kérdésére a Nemzeti Autópálya Rt. kommunikációs vezetője. Béni Gyöngyi elmondta, hogy az összes engedély megvan, a folyamatban lévő pereknek pedig nincsen halasztó hatálya. Az érvényes építési engedély megvan, a környezetvédelmi engedélyt is megkapták: 1999-ben első, 2001-ben pedig másodfokon. A GKM tárgyalt az önkormányzatokkal, az utolsó akadály azzal hárult el, hogy Budakalász visszavonta keresetét.